2023-ban a kínai Temu webáruház hatalmas elánnal hódította meg az online teret, főként a kispénzű fogyasztókat meghódítva. A Világgazdaság arról ír, hogy a cég a Sheinnel és a TikTokkal együtt most az Amazon hatalmas piaci részesedésére pályázik.
Nem is lehetne tökéletesebb az időzítés, mivel az óriásvállalat éppen most került a versenyhivatalok fókuszába.
A Temu növekedésének mértéke szinte felfoghatatlan, ráadásul csak 2022 végén indította el a Pinduoduo. Az online piactérnek az Egyesült Államokban és az Európai Unióban azóta már több mint 60 millió aktív havi felhasználója van, ami hatalmas számot jelent.
A szingapúri Shein neve is rövid idő alatt vált ismertté és népszerűvé, hogy a ByteDance tulajdonában lévő TikTokról már ne is beszéljünk. A videómegosztó portál már a Youtube babérjaira tör, de hamarosan nyugaton is megnyitja a kereskedelmi részlegét.
Mindhárom vállalat sikerének titka a Kínában gyártott, időnként rendkívül olcsón árult termékek eszméletlen tömege.
Bár 2022-ben az Amazon, mint a világ legnagyobb webáruháza több mint 133 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el, azért már jócskán megérzi a feltörekvő konkurenseket.
A Temu ugyanis az Egyesült Államokban a diszkont-kiskereskedelem csaknem 17 százalékát fedi le, a Shein “fast fashion” ruhaeladásai pedig már 23 milliárd dollárra duzzadtak, ezzel pedig maga mögé utasított a H&M-et.
Kínában a Pinduoduónak és a ByteDance-nek alig négy és fél év kellett ahhoz, hogy az e-kereskedelmi piac 25 százalékát leuralják. Mindezt úgy, hogy a szektor legnagyobbnak tartott urának, az Alibabának ma már csak 50 százalékos a részesedése.