Az utóbbi hetekben, hónapokban csak az Amazon botrányaitól volt hangos a sajtó, például sztrájkolnak és elégedetlenkednek a dolgozók, veszélyben érzik az életüket, lassul a szállítás, több a késés és a többi. Most azonban az e-kereskedelmi óriás egészen mással hívta fel magára a figyelmet: a vásárlók kényelme érdekében újítanak egyet a weboldalon és az Amazon Alexán is.
Biztonságos vásárlás
Az online piac azzal a kritikával szembesült, hogyan kezeli a hamisított termékek eladását a platformján. Januárban az Amazon kijelentette, hogy fellép ezzel szemben, így júniusban létrehozott egy hamisítással foglalkozó egységet, ami kivizsgálja és jogi lépéseket indít a megbízhatatlan eladók ellen. Most azonban egy újabb intézkedés nagyobb eladói elszámoltathatóságot és átláthatóságot is biztosíthat azoknak, akik vásárolni szeretnének az oldalon.
Az Egyesült Államokban lévő Amazon-eladóknak ugyanis hamarosan fel kell tüntetniük a nevüket és címüket a profiljukon – jelentette be az Amazon szerdán. A tervek szerint az intézkedés szeptember 1-jén lép hatályba, az Európában, Japánban és Mexikóban már érvényben lévő politikával – írja a Cnet. Azzal indokolták a változtatást, hogy ezzel szeretnék segíteni az ügyfeleket a következetes és megalapozott vásárlási döntéseik meghozatalában.
Felturbózott Alexa
Az Amazon okosrendszere, az Alexa is kapott egy kis frissítést, méghozzá nem is akármilyet: könnyebbé válik a virtuális asszisztenssel való beszélgetés a telefonon. Az Alexa alkalmazás frissítése iOS vagy Android mobil eszközökön lehetővé teszi, hogy Alexa segítségével vezérelni lehessen intelligens otthoni eszközöket, például hangszórókat és még sok minden mást, anélkül hogy meg kellene nyomni a hangvezérlő gombot – írja a portál. A frissítés után az alkalmazás engedélyt kér a tartózkodási helyhez és a mikrofonhoz a kihangosító használatához – ezt persze bármikor ki lehet kapcsolni az alkalmazás beállításain keresztül.