Elindította a Cainiao az első teherszállító repülőjáratát Kína és Magyarország között, ami lehetővé teszi, hogy az Aliexpress kínai online áruház termékei az eddiginél lényegesen gyorsabban eljussanak a magyar vásárlókhoz – írja a Media1.hu.
A Budapest Airport és Csengcsou (Kína) között most megvalósult légi úton történő rendszeres teherszállítás révén jóval hamarabb teljesülhet a rendelések teljesítése: az eddigi szállítási idő mintegy 20 százalékkal, 10 napra csökken Kelet-Európában – tájékoztatta a Cainiao és az Alibaba Group, az AliExpress internetes áruház tulajdonosa a portált.
A repülőgépes szállítással napi 17 tonna árut – többek között divattermékeket, háztartási eszközöket és egyéb elektronikai kiegészítőket – képesek Magyarországra szállítani.
A Cainaio a helyi vámhivatallal és logisztikai partnerekkel együttműködve kifejlesztett egy digitalizált vámkezelő rendszert, amely révén az ügyintézés már a repülőgép leszállása előtt elindítható. Az új rendszer az eddigi 1-2 napos offline vámkezelési időt átlagosan 6 órára csökkenti, a szállítási költségekből pedig 5 százalékot farag le.
William Xiong, a Cainiao exportlogisztikai területének vezetője abban bízik, hogy a cég költséghatékony logisztikai kínálata, például 5 dollárért 10 napos kézbesítési szolgáltatás, hamarosan elérhető lesz Közép- és Kelet-Európa országaiban – írja a Media1.hu.
Selyemút a fejünk fölött
Még április 27-én írta alá a kínai-magyar légi Selyemút létrehozásáról a megállapodást Budapesten a Budapest Airport, a kínai Henan Airport Group (a Csengcsou Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője) és a CECZ / Utlink kínai-magyar üzleti és logisztikai fejlesztő vállalat – számolt be az MTI.
Mosóczi László felidézte: a partnerek együttműködése 2019-ben kezdődött, ennek részeként a CECZ/Utlink csoport szervezésében tavaly októberben közvetlen Budapest-Csengcsou(CGO) légiáruszállító járat indult heti három alkalommal, a Hainan Airlines üzemeltetésével. A légi összeköttetés 2021 március végén további heti két járattal bővült. Ez az Alibaba logisztikai vállalata, a Cainiao csatlakozásával jelentős, napi 15-20 tonnányi áru szállítását jelentette.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára a repülőtéri sajtótájékoztatón elmondta: Magyarország a kormány tervei szerint Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává válhat. Hozzátette: megépülhet a projekt keretében egy új, dedikált logisztikai bázis a repülőtéren, a tervek szerint két-három éven belül.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója biztosnak nevezte, hogy a BUD Cargo City tökéletes állomása lesz a 21. századi légi Selyemútnak. Közölte: a tavaly átadott BUD Cargo City – évi akár 180 ezer tonna árukezelő kapacitásával – kiváló infrastrukturális környezetet biztosít a projekt indulásához. Kitért arra, hogy a jelentősen emelkedő árumennyiség miatt a felek jelenleg is tárgyalnak egy, a budapesti repülőtéren épülő, több tízezer négyzetméteres kínai logisztikai gyűjtő-elosztó központ kialakításáról, ami évente több százezer tonna árukezelési kapacitást tenne lehetővé.
A vezérigazgató a megállapodás másik kiemelkedő eredményének nevezte, hogy a Cainiao Kelet-Közép-Európa légiáru elosztóközpontjaként jelölte meg a Budapest Airportot. Áprilisban meg is indultak az első szállítások, indulásként napi több tíz tonnás árumennyiség, több tízezer küldemény kezelése jelent meg a budapesti repülőtéren.