Több vásárló is rosszul érezte magát a piliscsabai Aldiban vásárolt saját márkás, 1,5 százalékos tejtől – írta a Blikk. Többen arról számoltak be, hogy már kis mennyiség elfogyasztása után maró érzés észleltek a nyelvüknél, a nyelőcsőben is, illetve voltak, akik hasfájásra panaszkodtak.
Egy helyi Facebook-csoportban azonos tünetekről számoltak be többen is, illetve voltak, akik visszavitték a tejet az üzletbe, ahol azonnal visszavették tőlük.
A lappal a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azt közölte, hogy az Aldi saját hatáskörében visszahívta a forgalomból a problémás terméket.
A Nébih szerint bizonyos gyártási sorozatszámú termékeknél van gond, egész pontosan az 1 literes, saját márkás terméknél, melynek minőségmegőrzési ideje: 01. 09. 2023. (LOT-száma: L239536).
A tej a Tolnatej üzeméből származik, és a július 25-én szállított a problémás tételből több mint 12 ezer liter került forgalomba.
Az Aldi részletes vizsgálatot indított az ügyben, ahogyan Tolnatej is. Az üzletlánc a problémás terméket visszaveszi.
Frissítés:
Az ALDI az értékesítésből kivont termékeknél több üzletében is érzékszervi kóstolást tartott és a termékeket megfelelőnek találta
– olvasható a Solutions Communications Kft. hétfői közleményében. Mint írják, „az áruházlánc és a gyártó, a TOLNATEJ Zrt. külön-külön is vizsgálatot kezdeményeztek, illetve szorosan együttműködnek a kivizsgálás során, és tájékoztatják a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt a vizsgálatok eredményéről.”Megjegyezték: a gyártónál lefolytatott előzetes vizsgálat megállapítása szerint a termékek sem tisztítószerrel, sem semmilyen vegyszerrel vagy más anyaggal nem szennyeződhettek. A gyártási folyamat során kivett mintákat a TOLNATEJ Zrt. ismételten ellenőrizte, és a minták utólagos ellenőrzése is erre a megállapításra jutott. A TOLNATEJ Zrt. ezeket a mintákat a Nébih rendelkezésére bocsátotta. A gyártó az ALDI-üzletekbe visszavitt, problémásnak jelzett, bontatlan csomagolású termékeket haladéktalanul laborvizsgálatnak fogja alávetni.
A gyártó TOLNATEJ Zrt. 12 408 darabot szállított ebből a tételazonosítójú termékből az ALDI biatorbágyi központi raktárába, az ALDI üzletekben pedig 2023.08.05-ig közel 12 000 termék értékesítésre is került.A piliscsabai fogyasztói panasz beérkezése, illetve az ezzel kapcsolatos sajtóhírek megjelenése előtt eladott mintegy 12 000 darab tejre egyetlen vásárlói reklamáció sem érkezett az áruházlánc ügyfélszolgálatára – írja a közlemény.