A hatékonyság növelése és annak érdekében, hogy lerövidítsék a boltok pénztárainál a várakozási időt, a kiskereskedők új fizetési rendszereket próbálnak ki. Így tett az Aldi Nord is, az egyik hollandiai üzletükben az árucikkek okostelefonos scannelését és az applikációs fizetést tesztelték. Ennek az időszaknak azonban vége, 2025 februárjában megszüntetik ezt a módszert – írja a német KA Insider.

Így működött az új fizetési módszer az Aldiban
A Scan&Go technológia lehetővé tette, hogy a vásárlók az Aldi applikációjában beolvassák a kiválasztott termék kódját, majd az Apple Pay vagy a Google Pay fizetési móddal rendezzék a számlát, de egy QR-ód segítségével a pénztárakban, vagy az önkiszolgáló kasszákban is kifizethették a termékeket – így ezeket nem kellett újra a pénztárszalagra helyezni.
A KA Insider azt írja, úgy tűnik, a rendszer nem váltotta be a reményeket, a vásárlók inkább a hagyományos fizetési módszereket választották a pénztáraknál. Hogy ez a jövőben változni fog-e, az még kérdéses. A lap megjegyzi, hogy a Pennynek sem volt sok sikere az innovációval, a szolgáltatás 2024 óta már nem érhető el az ottani boltjaiban.
Sorra nyílnak a személyzet nélküli boltok
Ugyanakkor a “Scan & Go” ígéretes módszer lehet, ahogy arról beszámoltunk, hazánkban is megnyitja első személyzet nélküli okosboltját az Auchan: ebben az üzletben minden a vásárlóra lesz bízva egy telefonos applikáció segítségével. A magyarországi Coca-Cola is pénztár nélküli boltot nyitott.