Az elmúlt években egyre több fogyasztó táplálkozik tudatosan, amelynek következtében nő az igény az egészséges és környezetbarát módon előállított élelmiszerekre. A speciális táplálkozástípusokkal párhuzamosan az Aldi nagy választékban kínál pálmaolaj-, laktóz- és gluténmentes termékeket is, ezzel segítve a speciális étrendhez szükséges minőségi hozzávalók és élelmiszerek beszerzését – kezdi közleményében az élelmiszerlánc, hozzátéve: új jelölőrendszert alkalmaznak a könnyebb azonosítás érdekében.
Az új jelölőrendszer színek és piktogramok segítségével különbözteti meg az alábbi termékeket, amelyek áruházon belüli helye azonban változatlan marad.
Színek és jelentéseik
Az Aldi több mint 70 gluténmentes terméket kínál a vásárlóknak, ennek hozzávetőlegesen a fele a felvágottak és húskészítmények árucsoporthoz tartozik, míg másik jelentős része kenyér és pékáru, illetve olyan alapélelmiszerek, mint a liszt és a tésztafélék. Ezeket a sárgászöld szín, valamint egy áthúzott búzakalász rajza jelöli az ALDI áruházaiban.
A másik nagy csoport – nagyjából 80 termékkel – a laktózmentes áruk, melyek legnagyobb része a tejtermékek között található, így kaphatók laktózmentes sajtok, tej- és tejkészítmények, továbbá tejföl, vaj és túró. Jelölője a világos kék szín, valamint egy áthúzott tejesüveg.
Az érintett termékek ártáblája mellett található a kiegészítő jelölés, hogy az adott árucikk milyen kategóriába tartozik.
Az áruházlánc 10 különféle termékkel igyekszik kiszolgálni a húsmentes étkezés támogatóit, legnépszerűbb vegetáriánus termékei közé tartoznak a szendvicsfeltétek , sajtkészítmények, gyümölcsszeletek és kekszek, valamint mélyfagyasztott pizzák. Ezeket világoszöld szín, valamint egy levél rajza jelöli a boltokban, míg a vegán táplálkozásba nagyjából 50 termék esik, melyeket sötétzöld szín, valamint egy faág rajza különbözteti meg.
A cukormentes, illetve a csökkentett cukortartalmú árukat a jövőben kék szín és egy áthúzott kávéskanál rajza, míg a csökkentett cukortartalmú termékeket sötétkék szín, valamint áthúzott kockacukrok rajza mutatja. A biotermékek – például a vállalat saját márkája, a Natur Aktiv – szigorú európai bioszabványok betartásával, tapasztalt szakértők bevonásával készül, méregzöld szín, valamint egy „BIO” feliratú logó jelzi.
Pálmaolajmentes termékek
A vállalat az új pálmaolaj-beszerzési politikájának bevezetésével elkötelezte magát az alapanyag felelősségteljes felhasználása mellett, amelynek következtében az Aldi sajátmárkás termékeiben megtalálható pálmaolaj 2019. januárja óta kizárólag RSPO (Kerekasztal a Fenntartható Pálmaolajért) szabvány által tanúsított, fenntartható forrásból érkezik. Az Aldi folyamatosan csökkenti a pálmaolaj- és pálmamagolaj- tartalmat a sajátmárkás termékekben, illetve ahol lehetséges, más növényi olaj felhasználásával kerüli el a pálmaolaj-összetevők alkalmazását, amelynek eredményeképpen számos pálmaolaj-mentes sajátmárkás terméket forgalmaz. A pálmaolaj-mentes termékeket a jövőben narancssárga szín, valamint egy áthúzott olajcsepp rajza jelöli az Aldi áruházaiban.
A Spar is jelzi a pálmaolajmentes árukat, ha nem is külön polcon, de külön logóval. 2020. január elsejétől a saját márkás — Spar Natur*pur Bio, Spar Premium, Spar Vital, Spar free from és Despar — termékek nem tartalmaznak pálmaolajat. A Lidl-nél sem lesz külön polc, de fenntartható forrásból származó olajat igen a sajátmárkás termékeikben, és vizsgálják annak lehetőségét (legalábbis az egyik nyilatkozatuk szerint), hogy ezekben a termékekben más növényi olajokkal helyettesítsék a pálmaolajat – írja a Tudatos Vásárló.