„Hatalmas megtakarítást értünk el azzal, hogy az Aldiban 11 különböző terméket választottunk, ahol inkább a saját márkás termékeket részesítettük előnyben a drágább, ismert márkák helyett. Összesen 41 000 forintot sikerült megspórolnunk, miközben csokikat, cukorkákat, növényi italokat, kakaóport és három az egyben kávékat teszteltünk” – írja a Pénzcentrum.
A diszkontláncok sikerének egyik alapja, hogy saját márkás termékeiket híres márkák alapján alakítják ki. Ezek a termékek – legyen szó csokoládéról, kávéról vagy növényi italról – szinte megszólalásig hasonlítanak a drágább márkás változatokra, mind kinézetükben, mind csomagolásukban. Az ilyen taktika célja, hogy a vásárlók könnyen összehasonlíthassák a saját márkás termékeket a prémium kategóriás márkákkal, meggyőzve őket arról, hogy ugyanazt a minőséget kapják meg jóval kedvezőbb áron.
A vásárlók figyelmét gyakran azzal kelti fel a diszkontláncok stratégiája, hogy a saját márkás termékeket közvetlenül a márkás termékek mellett helyezik el a polcokon. Így a vásárlók vizuálisan is összehasonlíthatják az árakat és a csomagolást, majd gyakran választják az olcsóbb, mégis hasonló minőségű termékeket.
A Pénzcentrum most különösen az Aldiban kapható édességeket tesztelte. Az egységárak kiszámítása után kiderült, hogy a különbségek megdöbbentőek.
Brutálisan olcsóbb termékek
Az Aldi kínálatában például a Sweetland ánizsos keménycukorka, amely 130 grammos kiszerelésben kapható 325 forintért, a Negro cukorkához képest (159 gramm 629 forint) 60%-kal olcsóbb.
Hasonló a helyzet a Kinder Bueno esetében is. Míg az Aldiban 150 gramm hasonló csokit 819 forintért lehet megvásárolni, a márkás verzió ára 3×49 grammért 859 forint. Itt 22%-os árkülönbség tapasztalható.
A Nesquik kakaópor 800 grammos kiszerelése 2999 forint, míg az Aldi hasonló terméke 1799 forintba kerül, így 67%-kal olcsóbb az utóbbi.
Az Amaroy 3in1 instant kávéitalpor is olcsóbb alternatívája a Nescafé-nak: a 10×18 grammos kiszerelés 575 forint, míg a Nescafé 10×16,5 grammért 989 forintot kér. Itt 88%-os az eltérés.
Az íz azért eltérhet
Összesen 11 terméket hasonlítottak össze, és világosan látszik, hogy aki diszkont saját márkás termékeket választ, jelentős összegeket takaríthat meg. Bár a saját márkás termékek csomagolása és kinézete megszólalásig hasonlít a drágább márkákra, nem minden esetben garantált, hogy a beltartalom is teljesen megegyezik. Az íz és a minőség gyakran közel áll a prémium termékekhez, de minden esetben érdemes a vásárlói tapasztalatokra is támaszkodni.
A teszt eredménye egyértelmű: ha a pénztárcánkra hallgatunk, a saját márkás termékekkel óriási összegeket spórolhatunk meg.