A magyarországi bolthálózatok 2022-es bevételeit tekintve kiderült, hogy a Lidl 1193,2 milliárd forint árbevételt ért el 2022-ben, amivel megőrizte korábbi vezető pozícióját – írja az Mfor.hu.
A második helyezett Sparnak 915,7 milliárd forint volt a bevétele, a harmadik helyen záró Tesco 855 milliárdos árbevételre tett szert. A negyedik helyet szerezte meg a Coop 748 milliárddal, a CBA pedig ötödik 632 milliárddal. Hatodikként zárt az Aldi 505 milliárddal, a Penny pedig 489 milliárddal a hetedik. A Real szerezte meg a nyolcadik helyet 462 milliárd forintnál is nagyobb összeggel. A kilencedik pedig az Auchan lett, 456 milliárd forint feletti árbevétellel.
A lap megjegyzi azonban, hogy jelentősen beleszólhat ebbe az értékbe az is, hogy Magyarországon van a legnagyobb infláció az EU-ban.
Boltok száma alapján a Lidl, Aldi, Penny hármasát tekintette át az Mfor.hu, az egységek átlagos bevételei a következőképpen alakultak:
- a Lidl 198 bolttal rendelkezett 2022-ben, egy-egy üzlete így 6,1 milliárd forint bruttó forgalmat ért el az esztendőben,
- az Aldi bolthálózata 163 egységből állt a kérdéses időszakban, egyenként a bevételük 3,1 milliárd forint volt,
- a Penny 228 üzlettel rendelkezett azonos időszakban, egy boltra vetítve 2,1 milliárd forint volt a bruttó forgalma.
A 444.hu újságírója azt is kiszámolta, hogy a Lidl boltonkénti bruttó 6,1 milliárd forintos forgalma 353 nappal számolva (a zárva tartásból fakadó napok számának csökkentésével nézve az évet) 17,28 millió forintos napi bevételt jelent.