Clive Perkins már kilenc éve az Aldi hűséges ügyfele – bár március óta nem járt szupermarketben, ám egy loughborough-i boltba hajtott, hogy az élelmiszereket egyenesen a kocsijába tegyék. Ő az első azon ügyfelek közül, akik kipróbálták az Aldi új kattints és gyűjtsd be próbaverzióját. Igen, az Aldi már az internetes vásárlások piacára is betörni látszik, több új koncepciót is kipróbálnak – többek között a Deliveroo gyors kiszállítási szolgáltatást és a kattints és gyűjts be szolgáltatást.
“Az üzleti teljesítmény nagyon-nagyon stabil volt … de azt is elismerjük, hogy az ügyfelek szokásai megváltoznak, és fejlesztenünk kell üzletünket, hogy megfeleljünk az új igényeknek, és ezt aktívan tesszük” – mondja az Aldi brit vezérigazgatója, Giles Hurley, hozzátéve: hamarosan 15 üzletre bővítik a szolgáltatást. “Nagyon-nagyon bízom abban, hogy ez egy olyan modell, amelyet sikeresen bővíthetünk” – mondja.
Mindez Aldi számára egy évvel ezelőtt elképzelhetetlen lett volna. A vállalkozás nemrég közzétette a 2019 decemberével záruló évre vonatkozó éves eredményeit, amelyek szerint az eladások 8% -kal növekedtek 12,3 milliárd fontra, valamint 49% -kal növekedtek az adózás előtti nyereség az előző 12 hónaphoz képest – írja a BBC.
Aztán jött a koronavírus…
Az emberek áttértek inkább az online vásárlásokra, vagy kevesebb, de nagyobb bevásárlást hajtottak végre a szupermarketekben. Az első hullám után bár az online élelmiszer-értékesítés szintje kissé csökkent a korábbi csúcshoz képest, ugyanis az emberek kevésbé számítottak az internetre, sokan még mindig a szupermarketeket keresték.
“Az ügyfelek 85% -a továbbra is a szupermarketekben vásárol, és ez még mindig hatalmas lehetőségeket jelent számunkra üzleti tevékenységünk bővítéséhez” – hangsúlyozza Hurley. Annak ellenére, hogy drámai változások történtek az élelmiszerboltok piacán, nincs akadálya az üzletbővítésnek: az Aldi a következő két évben továbbra is további 100 üzlet felvételét tervezi, 2021-ben további 4000 munkahelyet teremtve. “Az idei és a következő évre 1,3 milliárd fontot fektetünk be, ez az eddigi legnagyobb befektetésünk Nagy-Britanniába az elmúlt 30 évben, és ezzel bővítjük üzleti tevékenységünket, és ez bizonyítja a jövőnk iránti bizalmunkat itt” – mondja.
Nem emelnek az árakon
Az emberek pénztárcájára is figyelni kell – különösen az elbocsátások, bérnyirbálások idején. Az Aldi ragaszkodik ahhoz, hogy megnyerje ezt a csatát: “Nem fogunk árat emelni. Tudjuk, hogy ügyfeleink számára a legfontosabb az ár-érték arány, és ezért küldetésünknek tartjuk, hogy az áraink a legalacsonyabbak legyenek.”
Ami a pánikvásárlással kapcsolatos jelentéseket illeti, Hurley úr azt állítja, hogy bizonyos tételek, például a vécépapír és a tészta esetében volt nagyobb az érdeklődés, ám ez nem fogható ahhoz, ami márciusban történt. A korlátozások újbóli bevezetését nem tervezik, bár ezek felülvizsgálata még folyamatban – ennek ellenére arra kérték az ügyfeleket, hogy csak azt vegyék meg, amire szükségük van.
Egy szakértő, Adam Leyland szerint most Aldi újból megpróbál új dolgokat, amikor rájön, hogy a világ megváltozott, és ha jön egy második lezárás, akkor tudjon arra válaszolni. A kihívás az, hogyan lehet ezt megtenni anélkül, hogy veszélyeztetnék olcsó üzleti modelljüket, ami olyan jól szolgálta őket. A kattints és gyűjtsd be egy jó teszt lesz erre.