Az Aldi Magyarország Facebook-oldalát 2012-ben hozták létre, de az első posztot csak 2013. szeptember 20-án tették közzé. Azóta valószínűleg mindenki találkozott már legalább egy alkalommal humoros szójátékot tartalmazó reklámjukkal.
Az Aldi marketingesei egy egészen új és üde színfoltot hoztak a magyar kiskereskedelem közösségi médiás kommunikációjába. A termékeket humorral, grafikákon megjelenített szóviccekkel népszerűsítették.
Az ötlet és a módszer bevált, a közönség jól láthatóan szerette ezt a fajta humort, amit nem kevés reakcióval és megosztással jutalmaztak. Az oldalon megjelenő anyagok 10 év alatt közel 650 millió megjelenést generáltak, és több mint 2 millió felhasználói reakciót és 650 000 kommentet gyűjtöttek be – tudta meg a Márkamonitor.
A tartalmakat 200 000 alkalommal osztották meg a felhasználók, tehát ez a fajta marketing elérte célját és sikerült nagy elérést generálni.
A szóviccekkel tarkított formát immáron 10 éve folytatja az Aldi. A Startlappal mi is felelevenítettük az elmúlt 10 év legjobb posztjait, amit most be is mutatunk olvasóinknak.
Ez volt az első vicces poszt
Az első szóviccet is tartalmazó Facebook-poszt nem sokkal az indulást követően, 2013. október 4-én jelent meg az Aldi Magyarország oldalán. A későbbiekhez képest még igen visszafogott humorral találkozhattak a követőek, akiknek száma ekkor éppen csak meghaladta az ötezret.
Az üzletlánc az Állatok Világnapján macska és kutyaeledelt reklámozott. A képen a két négylábú összeütötte tappancsát, azzal a megjegyzéssel: „Hát ez állati!”.
Később egyre több, de a mostaniakhoz képest még visszafogott szóvicc jelent meg az oldalon. Illetve ebben a hónapban már megjelentek a megszemélyesített élelmiszerek, akik szemet, szájat és kezet kaptak. Velük a mai napig találkozhatunk a különböző posztokban.
Az áruház oldala pillanatok alatt rendkívül népszerű lett, hiszen csak október 2-án érték el az 5 000 követőt, ezt a számot november 24-re sikerült megtízszerezni, így már 50 000 ember figyelte az Aldi szóvicceit.
A következő években pedig egyre szaporodtak a humoros tartalmak.
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Már TikTokon is hódít az Aldi
A közösségi média trendjeit természetesen az Aldi is követni, ezért 2020. július 17-én elindították a TikTok csatornájukat is, ahol igyekeznek a korábban megszokott humort tovább vinni – természetesen itt már nem képes, hanem videós formátumban.
Az áruházlánc bő három év alatt közel 84 ezer követőt és több mint 1,2 millió kedvelést tudott összegyűjteni.
@aldi.magyarorszag Hogy telhet Alexandra egy napja a munkában?😅🤔 #aldimagyarorszag#aldi#bevásárlás#élelmiszer#alapanyag#főzés#egészséges#áruház#bevásárlólista♬ eredeti hang - ALDI Magyarország