Az Aldi kedden bejelentette, hogy idén 70 új üzletet nyit az Egyesült Államokban, így a boltok számát tekintve a harmadik legnagyobb szupermarketlánc lesz a Kroger (KR) és a Walmart (WMT) mögött, 2022. végére 2500 üzlettel.
Rohamos léptekben terjeszkedik
Az Aldi nem jelentette be, hogy pontosan hol lesz a 70 új üzlet, de előreláthatólag belép Arizonába, Phoenix városába négy új üzlettel, emellett új regionális és disztribúciós központot nyit az alabamai Loxleyben.
Az aldis árak akár 50% -kal olcsóbbak, mint a hagyományos szupermarketekben, ráadásul az általa forgalmazott márkák több mint 90% -a saját.
Az Aldi bővül, miközben a kiskereskedelmi ágazat nagy része zavarban van, hiszen a világjárvány a kiskereskedőket, például a JCPenney-t (JCP) csőd szélére sodorta, a munkahelyek csökkentek és sok üzlet bezárt. okozott. 25 000 amerikai üzlet zárhat be ebben az évben – írja a CNN.
A versenytárs is növekszik
Az Aldi 1976-ban nyitotta meg első amerikai áruházát, az utóbbi években több mint 5 milliárd dollárt fektetett be a meglévő üzletek átalakításába és több száz új üzlet megnyitásába. Egyik nagy versenytársa, a hasonló német üzleti modellel rendelkező Lidl is folyamatosan terjeszkedik az Egyesült Államokban, mióta 2017-ben belépett az ottani piacra – mostanra körülbelül 100 üzlettel rendelkezik.
A munkanélküliségi ráta 11% fölött, emberek milliói elveszítették munkájukat, és ez azt eredményezi, hogy egyre több fogyasztó vadászik az olcsó élelmiszerekre és alapvető termékekre. “A koronavírus-válság gazdasági sokkja valószínűleg az élelmiszer-kereskedelem némelyikét serkenti. Látjuk, hogy ez támogatja az Aldi és a Lidl növekedését…” – áll a Coresight Research júniusi feljegyzésében.
Bár az Aldi nem osztott meg pénzügyi adatokat, Diana Sheehan, az Incontext Solutions marketing kutató cég alelnöke úgy véli, az Aldinak jó esélyei vannak az Egyesült Államokban a növekedésre – köszönhető ez az árképzési stratégiájuknak is.