A járványhelyzet első hullámában nagy népszerűségnek örvendtek a webáruházak, és nagyon úgy tűnik, hogy az év végi ünnepi bevásárlások is több termékkörben a webes boltokat futtatja majd fel. Ezt persze elősegíti egyes internetes szereplők azon döntése is, miszerint már a napokban megkezdik az idén hivatalosan november 27-re meghirdetett fekete péntek, azaz black friday akciós kampányt, 40–70 százalékos árengedménnyel kínálva néhány terméket a népszerűbb iparcikkekből – írja a Magyar Nemzet.
Ez még csak a kezdet, ám a portál előrejelzései szerint egész novemberben kemény árháború lesz főként a háztartási gépek, lakberendezési tárgyak, illatszerek, játékok, műszaki eszközök, divatáruk területén – aztán a kedvezmények nemcsak online, hanem a fizikai boltokban is megjelennek majd. A víruskockázat ellenére sokan ragaszkodnak ahhoz, hogy személyesen is megszemléljék, kipróbálják a holmikat, és az élelmiszerek beszerzését is inkább maguk intézik.
A lakosság fele megy a fekete péntekre
A LogiNet és a Reacty Digital közös, reprezentatív felmérése alapján pedig az is elmondható, hogy tavaly minden harmadik ember vásárolt fekete pénteken, ám idén már a lakosság fele tervez élni a kedvezményekkel. Sokan a klasszikus boltokat fogják megrohamozni – a tavalyinál legalábbis nagyobb arányban keresik fel a fizikai egységeket az akció alatt.