A május 28-tól hatályos új akciós szabályok szerint, ha a boltos vagy más szolgáltató a vásárlót csalogató leárazás meghirdetésében a korábbi árat is fel akarja tüntetni, akkor a megelőző 30 nap legkisebb árát kell kiírnia, ami az összehasonlítás alapja lehet. Ezzel azt a trükközést akarják megszüntetni, hogy az akció előtt egy kicsivel magasabb áron adják a terméket, majd az akcióban sokkal olcsóbban.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogyha 30 napon belül két akció is van, akkor a második leárazás esetében nem az akció nélküli legkisebb árat, hanem az akciósat kellene feltüntetni, nincs kivétel.
A boltosok már kitalálták, hogy milyen egyéb megoldásokkal csábíthatják el a vásárlókat. Egyre több az úgynevezett ajándékozás: ilyen, például ha a vásárló egy meghatározott összeg felett vásárol, akkor kap egy ajándék terméket.
Lehet találkozni „kettőt fizet, hármat kap” akcióval, vagy olyannal is, hogy a legolcsóbb termék ingyen van.
De előfordul az is, hogy a gyártó honlapján lehet regisztrálni a vásárlás után pénzvisszatérítésért. Van, aki azt tünteti fel, hogy az adott portéka ára mióta nem változott – a napról-napra emelkedő árak közepette ennek is lehet reklámértéke – írja a Blokkk.com.
A másik megoldás, amivel előálltak az áruházak, hogy nem az akciózás tényével, valamint a korábbi és az új ár közötti különbséggel hívják fel a figyelmet a leárazásra, hanem ütős szlogenekkel.
Néhány példa a felhívásokról:
Aldi: csak ennyi!
Lidl: szuper ár!
Penny: pont csak
Spar: csak
dm: mindig megéri
OBI: top ár.
Ezeknek a célja pedig, hogy a vásárló észre vegye, valamit nagyon jó áron kap éppen.