Július elsejével startolt el a Gazdasági Versenyhivatal által üzemeltetett Árfigyelő rendszer, amiben 62 termékkategória árait hasonlíthatják össze a vásárlók. A kormányrendelet értelmében csak bizonyos áruházaknak kell az árakat feltölteni, ezért a felületen csak az Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar és Tesco árai jelennek meg. Mivel a magyar láncok franchise rendszerben működnek, ezért sem a Coop, sem a Reál, sem pedig a CBA árai nincsenek fenn az Árfigyelőben.
A G7 viszont megnézte, hogyan teljesítene a CBA a nagy áruházakhoz képest.
Három budapesti Príma üzletben járt július 11-én a G7, hogy megnézze, mennyiben tér el a magyar bolthálózat ára a külföldi tulajdonú üzletekhez képest. Minden esetben a legolcsóbb árat vették alapul, így jól láthatók a különbségek is.
Simán versenybe szállt volna a multikkal néhány termékük
Több olyan termék is volt, amiben, bár nem a CBA volt a legolcsóbb, de lett volna olyan külföldi üzletlánc, amihez képest alacsonyabb áron kínálta a termékeit. Ilyen volt a tejföl, a sertéskaralj, szalámi, paradicsom, uborka vagy épp a fokhagyma.
Ezekhez a termékekhez képest minden esetben volt legalább egy áruház, ahol drágábban árulták a megjelölt termékeket. Van ahol csak néhány százalékkal, de olyan is akadt, például a paradicsom esetében, ahol már 55,7 százalékkal volt olcsóbb az ő termékük a legdrágább árfigyelős áruházhoz képest.
Négy termék mind a hat multihoz képest olcsóbb volt. Ilyen a margarin, a sertéscomb, a kelkáposzta és a félbarna kenyér.
A legtöbb termék elbukott volna
Az adott napon a Príma 51 termékből 30 drágább volt, mint ha azokat az Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar vagy a Tesco áruházban vettük volna meg. Az Árfigyelő rendszerben szereplő legdrágább árakhoz képest is például 23,8 százalékkal több volt a 2,8 százalékos pasztőrözött ESL tej, de még a csirkemellfiléhez is csak 25 százalékkal drágábban lehetett volna hozzájutni.
A CBA-ban volt a legdrágább többek között a vaj, az almalé, a zöldpaprika, étolaj, finomliszt, kristálycukor és a sárgarépa is.