Már 117 üzlettel van jelen Ausztriában a holland Action, ami viszonylag új szereplőnek számít az osztrák piacon. Mindenféle nagyobb visszhang nélkül, 2015 óta sorra nyitja meg boltjait az országban, tavaly kilenc új egységgel bővültek, körülbelül mintegy 2500 embert foglalkoztatnak – írja a Krone.
Az Action egy non-food diszkontcég, akárcsak a Tedi vagy a Pepco, azaz nem élelmiszereket, hanem például háztartási kelléket, lakástextíliákat, dekorációkat, divatcikkeket, írószereket, játékokat vagy szabadidős és sportcikkeket forgalmaznak.
Az Action mintegy 6000 terméket kínál alacsony áron, 14 kategóriában.
A lap azt írja, a piaci részesedés elvesztése a non-food ágazatban fájdalmas pontot jelent a Hofer – az osztrákoknál ez az Aldi neve – , a Lidl, vagy például az Eduscho/Tchibo számára a piaci megfigyelők szerint.

Nem állnak le a terjeszkedéssel
Az Action tovább terjeszkedik Európában. A diszkont tavasszal indul Svájcban, majd ősszel piacra lép Romániában is, továbbá új áruházak nyitását tervezik Ausztriában is.
Tavaly a Trademagazin írt arról, hogy az Action 2026 végéig legalább 1300 új üzletet nyit a kontinensen. Lengyelország három év alatt a negyedik legnagyobb piaccá vált az Action portfóliójában. 2023 év végén a kiskereskedő 322 boltot működtetett Lengyelországban, szemben a holland 414, a német 526 és a francia 799 üzlettel.
Ahogy a cikkben olvasható, az Action racionalizált üzleti modellje lehetővé teszi a kiskereskedő számára, hogy a lehető legrövidebb időn belül nyereségessé váljon. Mint a mérlegadatok mutatják, a diszkont már az első üzletek elindításának évébenhárom kelet-közép-európai piac – Lengyelország, Csehország és Szlovákia – mindegyikén a pozitív tartományban mozgott. A 2022-re vonatkozó legfrissebb rendelkezésre álló adatok szerint a régióban a nettó kiskereskedelmi árbevétel 576 millió euró, az adózás előtti eredmény pedig 18 millió euró, ami 3,1%-os adózás előtti árrést jelent.