A technológiai evolúció olyan mértékben képezi részét a mindennapi életünknek, hogy mára már a fitneszipar is igyekszik egyre nagyobb mértékben kihasítani belőle a részét és ezáltal új élményekkel gazdagítani a konditerembe járókat. Ennek lehet egy új eleme az eddig csak a játékiparban domborító VR (virtuális valóság), amit a Boss Magazine, mint 2018 egyik nagy életmódtrendje tálal.
A technológia már régebb óta szervesen beépült a konditermek világába, gondoljunk csak az edzés monotonitását megtörni szándékozó tévékre vagy hangszórókra, ám ezek a VR élményhez képest jelentéktelennek fognak tűnni.
„Észre sem veszi az ember, hogy tornázik, holott már vagy 20-30 perce csinálja” – mondta el egy konditerem látogató. Ez azért lehetséges, mert a VR technológia elsősorban az erő és a súlyellenállásra fókuszál a kardió helyett.
De mégis mifélék lehetnek ezek a VR programok? Van köztük például olyan, amelyik a repülést, a szabadesést, illetve a zuhanást szimulálja, ráadásul a felhasználók még egymással is versenyezhetnek benne.
A VR és a fitnesz összevonása sikeres lehet, hiszen egy tanulmány már arra is rámutatott, hogy az egyik, mozgásalapú játéknak még az alacsonyabb intenzitású módozatával is a felhasználók percenként 6,8 kalóriát égetnek el.