A magyarok úgy ítélik meg, hogy a Lidl vagy a Penny magyarországi üzletében tudnak takarékosan vásárolni, szerintük ezek a boltok biztosítják a legkedvezőbb árakat. A Lidl utcahosszal nyert, a válaszadók 32 százaléka mondta a legkedvezőbb árakat nyújtó boltláncnak – írja a felmérésre hivatkozva a Napi.hu. A Penny 20 százalékkal szerezte meg a második helyet, míg a harmadik az Aldi 11 százalékkal. Az Auchan, a Tesco és a Spar egyenként 5-5 százalékos eredményt értek el, míg a CBA, a Coop és a Reál üzleteit csak kevesen tartják a legolcsóbbnak.
Férfiak és nők szerint a Lidl kínálja a legjobb áron a termékeit, a Penny inkább a női vásárlók körében népszerű. A nők közül egyébként nem sokan haboztak a válasszal, mindössze 11 százalékuk nem tudott konkrét boltláncot megnevezni, miközben ez a férfiak negyedére volt igaz. Ha a korosztályok alapján nézzük a kérdést, akkor is a Lidl és a Penny kiugró szinte minden korosztályban. A fiatalabbak 7 százaléka mondta a legolcsóbbnak az Aldit, körükben az Auchan is előrébb áll.
Az Aldi a diplomások körében jobban szerepelt, mint a közép- és alapfokú végzettségűek táborában.
Területi alapon a megyeszékhelyen a Lidl van fölényben, akárcsak a vidéki városokban élőknél, ám a Penny alig maradt el tőle. A fővárosban ugyancsak a Lidl, a Penny és az Aldi viszi az első három helyet, a községekben még a Spart és a Coopot is említették.