Még a koronavírusnak is valamelyest ellenálltak az iPhone eladások ez év április és június közötti időszakában. Az Apple a harmadik negyedévi költségvetési jelentésből kiderül: a cég sikeresen navigál a globális egészségügyi vészhelyzetben, ennek azonban vannak hátulütői, például, hogy az új iPhone a szokásosnál később jön.
A technológiai óriás két alkalommal figyelmeztette a befektetőket a csütörtökön tartott konferenciabeszélgetés során, hogy a várható új iPhone, amely sokak szerint valószínűleg többek között az 5G képességet is magában foglalja, késik a tipikus szeptemberi megjelenéshez képest – írja a Cnet. “Tavaly szeptember végén kezdtük el az iPhone telefonok eladását. Idén azt tervezzük, hogy néhány héttel később indul az értékesítés” – mondta Luca Maestri, az Apple pénzügyi igazgatója, tehát jön az új mobil, csak tovább kell várnunk rá.
Az okostelefon az Apple legfontosabb terméke, amely az elmúlt hat évben a cég bevételének több mint felét adja.
A tengerentúlon azonban kérdéses a telefonvásárlás, hiszen hatalmas mértékű munkanélküliség közepette nem feltétlenül az a prioritás, hogy újabb és újabb mobilokat vegyenek.
Növekvő eladások
Ellenben három hónap alatt az Apple 6,6 milliárd dolláros iPad-értékesítést ért el, ami 31% -kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, míg a Mac számítógépek értékesítése közel 7,1 milliárd dollár volt, több mint 21% -kal több mint tavaly. Tim Cook, a cég vezérigazgatója megjegyezte: ezek a kategóriák azért válhattak népszerűvé, mert az otthonukban bezárt emberek eszközöket keresnek munka vagy szórakozás céljából. Egy másik szegmensben, mely az Apple Watch-ot és az AirPods-ot takarja, kétszámjegyű növekedést tapasztaltak: a két termék 6,5 milliárd dollár árbevételt ért el. Szolgáltatásokból, beleértve az előfizetéseket, mint például az Apple Music és az Apple TV Plus, 13,2 milliárd dollár bevétel származott.
Még az iPhone, amelynek lassú kínai gyártása okozott némi fejtörést a cégnek, 26,4 milliárd dollár árbevételt ért el, ez 1% -kal több mint egy évvel ezelőtt. Összességében az Apple idei eddigi nyeresége 12% -kal magasabb az előző év azonos időszakához képest. “Bizonytalan időkben ez a teljesítmény bizonyságot tesz termékeinknek az ügyfelek életében játszott fontos szerepéről és az Apple könyörtelen innovációjáról” – mondta Cook nyilatkozatában, hozzátéve: az Apple a nemzetközi piacokon, köztük Kínában is növekedést mutat, ahol az eladások 1% -kal emelkedtek, annak ellenére, hogy a koronavírus kitörésének epicentruma ez az ország volt.
Cook szerint az iPad és Mac iránti kereslet kielégítése fontos az iskolakezdés időszakában, az elemzők pedig úgy vélik, az iskolák újbóli megnyitása körüli bizonytalanság a gazdasági zavar ellenére is tovább ösztönzi a családokat az elektronikai eszközök vásárlására.
“Fantasztikus termékcsaládunk van” – mondta Maestri. “És tudjuk, hogy ezek a termékek hihetetlenül relevánsak, különös tekintettel a jelenlegi körülményekre.”