Az üdítőital-óriás szerkezetátalakítását felgyorsította a koronavírus-járvány, amelynek következtében széles körben bezárták azokat a helyeket, ahol a kólát értékesítik. Ennek következtében 2200 munkástól fognak megválni – az elbocsátások zöme az Egyesült Államokban lesz, ahol 1200 munkahelyet szüntetnek meg.
2019 végén a Coca-Cola körülbelül 86 000 alkalmazottal rendelkezett, de bevételeire is negatívan hatott a járvány.
A Coca-Cola értékesítésének körülbelül a fele jellemzően abból származik, hogy vendéglátóhelyeken értékesítik az italt, a vírus terjedésének megfékezésére irányuló korlátozások – köztük a bárok, éttermek, mozik és sportstadionok széleskörű bezárása – gátat vetett a kóla árusításának. Augusztusban a cég közölte: az Egyesült Államokban, Kanadában és Puerto Ricóban 4000 munkavállalónak kínál önkéntes elbocsátási csomagokat – írja a BBC. Arra számítanak, hogy a további leépítések 350 és 550 millió dollár közötti éves megtakarítást eredményeznek. A munkahelyek elvesztése nem érinti a palackozóüzemek alkalmazottjait, amelyek többsége független, több százezer embert foglalkoztatnak szerte a világon.
A cég az üzleti szerkezetének átalakításával és portfóliójának csökkentésével is reagált a válságra, ennek eredményeként a globális italóriás 430 márkáját több mint felével, 200-zal csökkenti, hogy a növekvő és nagy léptékű termékekre összpontosítson.
Az atlantai székhelyű vállalat 8,65 milliárd dollár bevételt jelentett a legutóbbi negyedéves eredményeihez képest, ami 9% -os visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest.