Bachar Najari, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. többségi tulajdonosa védjegyoltalmat nyújtott be a „Dubai Csoki” szóösszetételre Magyarországon – írja a Blikk a G7.hu-ra hivatkozva. A szír származású, Svájcban élő üzletember a magyar és a nemzetközi üzleti világban egyaránt aktív életet él. A kérvényezést követően a közösségi médiában népszerűvé vált édesség jogi védelmének kérdése bizonytalanná válhat.
A kifejezés körül már nemzetközi szinten is van némi bonyodalom. A nagyvilágban a „Dubai Csoki” elnevezés egy vastag, különleges összetevőkkel töltött csokoládét jelöl, melyet Sarah Hamouda alkotott meg. Ezt az eredeti verziójú finomságot a cége, a Fix Dessert Chocolatier készíti már 2021 óta.
Nálunk azonban nem ez a változat vált népszerűvé. Magyarországon és általában Európában leginkább a „Baklawa II The Future” fantázianevű pisztáciás verzióra használják a dubai csoki kifejezést. Ez az az édesség, ami egy TikTok-videó hatására vált rendkívül virálissá, és szinte hetek alatt világhírűvé.
Bachar Najari, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. többségi tulajdonosa december 11-én nyújtotta be a védjegybejelentési kérelmet a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalhoz a jogi képviselője segítségével, a „Dubai Csoki” kifejezésre.
Az, hogy mennyire valós üzlet lehet egy ilyen jogi lépés, azt mi sem mutatja jobban, hogy az Aldi, a Lidl és az Auchan is előjött saját dubai csokis termékkel az ünnepi szezonban. Ha pedig valaki meg tudja szerezni Magyarországon a névhasználati jogot, akkor akár gazdasági előnye is származhat belőle.