Ekkora mizéria még talán soha nem volt édesség körül, mint ami körbeveszi a dubai csokoládét. A finomság tarol világszerte, nálunk egyre többen úgy gondolják, hogy akár a tradicionális bejglit is letaszíthatja a trónról.
Az ára viszont rendkívül borsós tud lenni: a Lindt által bemutatott csokit pillanatok alatt elkapkodták, és a másodlagos forgalmazásban az ára csak feljebb kúszott.
Szinte minden magára adó magyar cukrászda felvette a palettájára az édességet, sőt már kijött a dubai csokoládé ízesítésű szaloncukor is idehaza. Így teltek a hetek, aztán végül az Aldi és a Lidl is bejelentette: a közel-keleti édesség náluk is fel fog tűnni.
Bár elsőként az Aldi nyilatkozott az ügyben egy arab sejk hangján, a Lidl mégis gyorsabb volt, mivel őnáluk hamarabb kerül a polcokra a csemege, így azt december 12-én már meg is kóstolhatja a nagyérdemű. Azonban az Aldi még így is tudott csavarni a történeten, bár igaz náluk csak december 15-én lehet majd megvásárolni.
A Világgazdaság ugyanis kiszúrta, hogy a kiszereléseben és az árakban is vannak különbségek. A Lidlnél 100 grammos kiszerelés lesz elérhető a termék, 2499 forintos áron. Ugyanakkor az Aldinál lesz 30 és 90 grammos csomagolásban is. Előbbi 499 forint, utóbbi pedig 1499 lesz.
Így az Aldinál kilogrammra vetítve az ár 16555 forint, a Lidlnél pedig 24990 forint körül alakul.
Ráadásul az akciósújsága alapján úgy tűnik, a Lidl darabszámra való korlátozást is bevezet, vagyis 3-nál többet nem lehet egy vásárlás alkalmával venni majd náluk dubai csokiból.
Korábban az is kiderült, hogy más kereskedelmi láncok is meglovagolták a közel-keleti finomság körül kialakult felhajtást, bár nem egészen pontosan a csokoládéra, hanem hasonló finomságokra fókuszálva.
Így az Auchanban a megszokott mákos és diós bejglin túl megjelent a pisztáciás töltetű is. A Pennynél pedig egy hasonló ízekkel kombináló pisztáciás kalácsfonat került a vásárlók elé.