Sokak bankszámlájára nem tudnak most utalni, ez okozza a leállást a K&H-nál
“2024. november 15-én 18:00 órától 2024. november 16-án 22:00 óráig banki informatikai rendszerek fejlesztése miatt elektronikus csatornáink (internetbanki és mobilbanki alkalmazás) és az azokon elérhető pénzügyi, kiegészítő pénzügyi és befektetési szolgáltatások, valamint az ATM készpénzbefizetési szolgáltatás szünetelhetnek” – tájékoztatta ügyfeleit honlapján a K&H.
Mint írták, az azonnali átutalási megbízások indítása és a fizetési kérelem fogadása szünetel a fejlesztések idején. Az ezzel járó szolgáltatáskiesés a jelenlegi szabályozás értelmében bankszünnapnak minősül. A bejövő azonnali átutalások visszautasításra kerülnek, azokat a bankszünnapot követően szükséges újra benyújtani.
A bank előzetesen arra is felhívta az ügyfelek figyelmét, hogy a bankszünnapra eső előre megadott határidős, vagy rendszeres megbízásokat, csoportos beszedéseket automatikusan, a bankszünnapot követő első munkanapon teljesítik. A bankszünnapot megelőzően az elektronikus csatornákon előrögzített és még nem aláírt megbízásokat javasolják a bankszünnapot követően újra rögzíteni és aláírni.
A betét- és hitelkártyák használatára a bankszünnap alatt a 2024. november 15-én 18 órakor elérhető egyenleg erejéig van lehetőség.
Ezért kérték is korábban a lakosságot, hogy a zökkenőmentes bankkártya használat érdekében biztosítsanak megfelelő fedezetet a bankszámlákon a bankszünnapra, valamint gondoskodjanak a megfelelő kártyalimitek beállításáról, mert a jelzett időszakban a kártyaegyenleg feltöltésére és a kártyalimitek módosítására sincs lehetőség, a telefonos ügyfélszolgálaton sem.
Az online bankkártyás és SZÉP kártyás fizetéseknél fennakadás, a tranzakciókhoz kapcsolódó SMS üzenetek és az online vásárlást megerősítő SMS üzenetek érkezésénél akadozás vagy leállás fordulhat elő.