Megérkezett a csalók rémálma: Daisy, az AI-nagyi, akinek be nem áll a szája
A telefonos csalások ma már mindennaposak, és a csalók egyre kifinomultabb módszereket alkalmaznak. Ahogy a technológia fejlődik, úgy a csalások eszköztára is bővül, egyre inkább mesterséges intelligenciát is használnak az átverésekhez. A csalók gyakran kifejezetten az idősekre utaznak, most azonban úgy tűnik, fordul a kocka: megérkezett Daisy, az AI-nagymama, aki csalókat szívat telefonon – írja a Tech Radar.
A mesterséges nagyi feladata, hogy hosszú, körülményes beszélgetésekkel csapdába ejtse a csalókat, akiknek, így kevesebb idejük marad a valódi áldozatok megtévesztésére.
Daisy arra a sztereotípiára játszik rá, hogy az idősek nem igazán értenek a technológiához. Egy nemrég közzétett hangfelvételen jól kivehető, hogy a csalók ettől egyre frusztráltabbak:
Egyre gyakoribbak az átverések
A fejlesztők szerint Nagy-Britanniában az emberek kétharmada fél attól, hogy csalás áldozatává válik, és negyedük heti szinten találkozik valamilyen átveréssel. Daisyt anonim csaló-adatokon képezték ki, a feladata lényegében az, hogy feltartsa a bűnözőket.
Családi anekdotákkal és hazugságokkal traktálja a csalókat.
A hangja rendkívül élethű, és egyedi személyiséget is kapott, hogy tényleg nagymamás válaszokat adjon a kérdésekre.
A nagyi nem letölthető
Sajnos a kamu nagymama nem egy applikáció, amit bárki használhatna, hanem egy olyan telefonszám, amit az O2 Virgin Media sikeresen feljuttatott a csalók online telefonszám-listájára. Daisy bármikor, éjjel-nappal válaszol a csalók hívásaira. Murray Mackenzie, a Virgin Media O2 csalásellenes igazgatója elmondta: a cég elkötelezett a csalók megállításában. Daisy ugyanakkor arra is emlékeztet bennünket, hogy bárki lehet a telefon másik oldalán, attól függetlenül, kinek mondja magát.
A vállalat legújabb felmérése szerint 10 emberből 7 bosszúra szomjazik egy-egy átverés után. Erre azonban úgy tűnik, mostantól nem kell a saját időnket elpazarolni, hiszen itt megérkezett az AI nagymama.