A kormány a reklámtörvény szigorítására készül: mostantól nem lesz engedélyezett alkoholtartalmú italok reklámozása az egészségügyi és oktatási intézmények környezetében. A kereskedőknek is figyelniük kell a változásokra, mivel a tiltás a kirakatokra is vonatkozik. Az egyelőre nem derült ki, hogy pontosan mit jelent ez a gyakorlatban – közölte az Economx.
Szigorúbban ellenőrzik majd a pornográf tartalmakat
A Magyar Közlönyben megjelent módosítások között szerepel egy javaslat, amely a gyermekek védelmét célozza meg, különösen az internetes pornográf tartalmak elérhetőségének korlátozásával kapcsolatban. A cél az, hogy a kiskorúak ne férhessenek hozzá ilyen jellegű anyagokhoz. Ennek érdekében módosítják az elektronikus kereskedelemről és híradásról valamint az információs társadalommal kapcsolatos szolgáltatásokról szóló törvényeket, hogy szigorúbb szabályok vonatkozzanak a videómegosztó platformokra is.
Új szabályok jönnek az alkoholra is
A gazdasági reklámtevékenységek alapvető szabályait érintő változások között szerepel, hogy
mostantól tilos olyan reklámot közvetíteni, amely a gyermekek vagy fiatalok fizikai, szellemi, érzelmi, vagy erkölcsi fejlődését károsíthatja.
Emellett új szabályok vonatkoznak az alkoholtartalmú italok reklámozására is, melyek az alábbi helyszíneken tilosak:
- sajtótermék első borítólapjának külső oldalán, illetve − honlap esetén − a nyitó oldalon,
- színházban vagy moziban 20 óra előtt,
- gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámot közvetlenül megelőzően, annak teljes időtartama alatt és közvetlenül azt követően,
- egyértelműen játék céljára szánt terméken és annak csomagolásán, vagy
- köznevelési és egészségügyi intézményben, továbbá ilyen intézmény bármely bejáratától számított kétszáz méteres közúti, illetve közterületi távolságon belül szabadtéri reklámhordozón, kirakatban vagy közterületről egyébként látható helyen
A konkrét kivitelezés még elég homályos, azt például nem tudni, mi számít “közterületről látható helynek”.