Kiakadtak a vásárlók: áll a bál a Lindt csoki háza táján, nagyon csúnya dolgot tettek a fogyasztókkal
A svájci Lindt & Sprungli csokoládégyártó cég egy amerikai per kapcsán saját marketingstratégiáját torpedózta meg, méghozzá igen csúnyán.
A bírósági határozat szerint a felperesek azzal az állítással indítottak csoportos keresetet a Lindt ellen, hogy a cég megtévesztő módon úgy forgalmazta étcsokoládéit, mintha azok a legkiválóbb összetevőkből, nagy szakértelemmel készültek volna, közben viszont a táblák jelentős mennyiségű ólmot rejtettek – írja a Fortune Global Forum.
A Lindt ügyvédei azzal védekeztek, hogy a márka kiválóságra, szakértelemre és jó alapanyagokra vonatkozó szlogenje csupán jól felépített marketing-duma.
A cég valószínűleg kötéltáncot jár a merész védekezésével. A vállalat magas haszonkulcsa ugyanis annak köszönhető, hogy a fogyasztók hajlandóak többet fizetni egy-egy Lindt csokiért – a magasnak vélt minősége miatt.
Több csokit vizsgált az amerikai szervezet
A gyártót az amerikai Consumer Reports fogyasztói szervezet buktatta le, amikor 28 különböző csokit vizsgált meg. Az egyik Lindt szelet a nyolc csokoládé között volt, amelyikben jelentős mennyiségű kadmiumot tartalmazott, míg egy másik Lindt-csokiban pedig ólmot találtak. Ezután a fogyasztók jogi lépéseket tettek.
A fogyasztók csalódottak
A vizsgálat során más gyártók táblás csokoládéi – köztük a bio márkáké is – magasabb nehézfém-koncentrációt mutattak, mint a Lindt-termékek, a vásárlók mégis összefogtak hogy bepereljék a svájci céget. Ezt azzal indokolták, hogy
eddig azért fizették meg a svájci csokoládé magasabb árát, mert úgy gondolták, minőségi, prémium terméket vesznek.
A bíróság egyébként elutasította a Lindt védelmét, amely szerint a márka szlogenje csak reklámfogás, és ezért nem alapozhatnak rá a vásárlók. A per súlyosan károsíthatja a Lindt hírnevét, sőt, hatással lehet az egész svájci élelmiszeriparra, amely a prémium termékek minőségére épít.