Őrülten alacsony árakkal veszi fel a harcot az Amazon új webáruháza a Shein és a Temu riválisaként
Az Amazon új, ultraolcsó online platformot indít Amazon Haul néven, hogy versenybe szálljon a kínai e-kereskedelmi óriásokkal, a Temuval és a Sheinnel – írja a Telex. Az Amazon azért hozta létre az Amazon Hault, mert a Shein és a Temu már egyre nagyobb szeletet hasít ki az online kereskedelem piacából.
Az olcsó termékekre fókuszálnak
Az Amazon Haul választéka kifejezetten azokat az olcsó termékeket célozza meg, amelyek a kínai webáruházak kínálatában is megtalálhatók, például 3 dolláros hajkeféket, telefontokokat, valamint 15 dolláros ruhadarabokat. A vásárlók az Amazon tájékoztatása szerint akár egy-két hét alatt megkaphatják a Kínából érkező termékeiket.
Pont jön egy szigorítás
Az Amazonra azonban új kihívások várnak, mivel az Egyesült Államok egyre inkább korlátozza a kínai importot: már szeptemberben is szó volt róla, hogy fellépnek az olcsó kínai termékek ellen,
Donald Trump pedig 60 százalékos vámot javasolt ezekre az árucikkekre, ami az árak drasztikus emelkedését eredményezheti.
A Shein és a Temu már az európai és magyar piacot is nagy mértékben befolyásolja, hiszen a magyar fogyasztók is egyre többet vásárolnak külföldi webshopokból. A hazai kereskedők panaszai nyomán a Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárást indított a Temu ellen. Az EU célja, hogy a vállalatokat arra kötelezze, hogy ne vezessék félre a fogyasztókat kamu kedvezményekkel és pszichológiai nyomásgyakorlással.