Az Apple új, mesterséges intelligenciával működő fotóeszközei a valósághűséget helyezik előtérbe, írja a DesignTaxi. Míg az olyan riválisok, mint a Samsung és a Google képszerkesztői a fantasztikum megjelenítésére fektetik a hangsúlyt, az Apple inkább a valóság hibáinak kiküszöbölésére összpontosít.
A valóság megszerkesztése
Craig Federighi, az Apple szoftverfejlesztésért felelős vezető alelnöke a Wall Street Journalnak adott interjújában beszélt az Apple Intelligence képszerkesztőjének megfontolt megközelítéséről. Elmondta, hogy a techóriás célja
a fotók javítása anélkül, hogy azok hitelességüket vesztenék,
és hogy megmaradjon a képek eredetisége.
A “Tisztítás” nevű új szerkesztőeszköz például lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy eltávolítsák a nem kívánt tárgyakat, például egy rosszul elhelyezett palackot vagy mikrofont. A felszínen egyszerűnek tűnő szerkesztőeszköz vitákat váltott ki a cégen belül.
“Biztosan meg akarjuk könnyíteni annak a palacknak az eltávolítását?” – tette fel a kérdést Federighi, megjegyezve, hogy az ehhez hasonló döntések alapos mérlegelést igényelnek:
vajon a szerkesztés veszélyezteti-e a rögzített pillanat valóságtartalmát?
Az Apple óvatos álláspontja abban az elképzelésben gyökerezik, hogy az apró, átgondolt változtatások jobban megfelelnek annak, amit a felhasználók szeretnének: ez a megközelítés tisztább fotókat eredményez anélkül, hogy felülírná a valóságot. Federighi elismerte, hogy bár van igény a felesleges részletek retusálására, a vállalat eltökélt szándéka, hogy az eszközök ne torzítsák a fénykép lényegét. “Fontos számunkra, hogy a pontos információk közlését tegyük lehetővé, ne a fantáziát” – jegyezte meg.
Az átláthatóság fenntartása érdekében az Apple a metaadatok nyomon követését is beépítette az Apple Intelligence eszközeivel – köztük a Tisztítással – végzett szerkesztésekhez. Ez a funkció tudatja a felhasználókkal – és bárkivel, aki a képet nézi –, hogy módosítások történtek , így biztosítva a tisztánlátást a kép eredetiségét illetően. Az Apple Intelligence segítségével a vállalat hangsúlyozza, hogy a hitelesség többet számít, mint a szépség, és hogy az értékes emlékeket nem lehet újraírni.