Mindössze 180 grammot nyom a világ legkönnyebb whiskys üvege, a Johnnie Walker Blue Label Ultra, számol be a Design Taxi. A különleges, pehelysúlyú üveg kinézete merőben eltér a megszokottól.
Oda a négyzet alakú forma
A London Design Fesztiválon debütált a különleges üveg, a Johnnie Walker Blue Label Ultra. A produktum öt évnyi kutatás és fejlesztés eredménye, és ötvözi a luxus, a hagyomány és az innováció szemléletét. Az új üvegtervezés miatt
le kellett mondani a márka ikonikus négyzet alakú palackjáról,
helyette könnycsepp formát választottak, megőrizve a termék jellegzetes sziluettjét. Az üvegeket kézzel fújják, és egyedi védőkeretet igényelnek, hogy a gyártás és szállítás során ne sérüljenek meg.
Az új, könnyű üvegpalackot a Diageo anyavállalat fenntarthatósági törekvései inspirálták: a cél a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése azáltal, hogy kevesebb üveget használnak a csomagolásban. Más luxusiparágakban is megfigyelhető a “könnyítés” trendje, például a szemüveg- és kerékpárgyártás területén.
Limitált kiadású
A palackban speciálisan whisky-keverék található, amelyet a Johnnie Walker “mesterkeverője”, dr. Emma Walker alkotott meg, és híres, esetenként már bezárt lepárlókból származó whiskyket tartalmaz. A palackokat korlátozott mennyiségben gyártják,
csupán 888 darabot készítenek,
amelyek 2025-ben kerülnek piacra, és egyenként 1000 fontba (csaknem félmillió forintba) fognak kerülni.
A projekt nem ér véget ezzel a palackkal: a Diageo tervezi, hogy az itt szerzett tapasztalatokat más kezdeményezésekbe is beépíti, és megosztja a technológiát az iparág többi szereplőjével egy ingyenesen elérhető szabadalmi licencen keresztül. A vállalat célja, hogy a könnyű, alacsony szén-dioxid-kibocsátású csomagolások terjedését támogassa az iparágon belül.
Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le a legérdekesebb cikkekről!