A magyar vásárlók költik a legtöbbet fizetésarányosan a kiskereskedelemben, derül ki egy felmérésből. Egy átlagos magyar a fizetésének felét boltokban költi el.
A magyar vásárlók költik el a legtöbb pénzt a kiskereskedelemben, derül ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből, számol be a HVG. A kutatás szerint a magyarok minden második megkeresett eurójukat boltokban használják fel.
Az EU-s átlagnál többet vásárlunk boltban
Az Európai Unióban a kiskereskedelmi fogyasztás lassan visszatér a járvány előtti szintre. Az EU-s polgárok átlagosan pénzük 33,9 százalékát költik el a kiskereskedelemben, míg Magyarországon ez az arány kiemelkedően magas: minden második euró a kiskereskedelembe áramlik. Ez a GfK legújabb, szerdán közzétett tanulmánya szerint jellemző más kelet-európai országokra is, például Bulgáriára és Horvátországra. Országonként nagy eltérések tapasztalhatók:
míg Magyarországon az emberek kiadásainak 50 százaléka kerül a kiskereskedelembe, addig Németországban ez az arány mindössze 27 százalék.
Kompenzálunk a járványhelyzetre
Miután 2020-ban és 2021-ben nőtt a lakossági fogyasztás kiskereskedelmi részesedése, az utóbbi két évben ismét visszaesett. 2023-ban az uniós polgárok 0,5 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a kiskereskedelemben, mint az előző évben, annak ellenére, hogy a vásárlóerő és a kiskereskedelmi forgalom 5,5 százalékkal nőtt.
Fotó: Getty Images
“2023-ban az infláció és az emelkedő élelmiszerárak ellenére a háztartások kiskereskedelmi kiadásainak aránya ismét megközelíti a járvány előtti szintet” – nyilatkozta Philipp Willroth, a tanulmány vezetője a HVG-nak. “Ennek oka az, hogy az európai lakosság elsősorban a kiskereskedelembe fektette a pénzét, különösen a 2020-as és 2021-es koronavírusévekben, mivel számos szabadidős élmény és szolgáltatás nem volt lehetséges.”
Ez a hatás most megfordul, mivel az európaiak szeretnék behozni lemaradásukat, és újra több élményre, és utazásra költenek.
A Mielőtt megveszed újabb részében ötféle mosogatógép-tablettát teszteltünk, hogy kiderüljön, ár-érték arányban melyik lehet a jobb választás. A Spar, a Lidl, az Aldi, a DM, és a Finish kapszulája mérettetik meg a tesztünkben.
0 seconds of 6 minutes, 14 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Keyboard Shortcuts
Shortcuts Open/Close/ or ?
Play/PauseSPACE
Increase Volume↑
Decrease Volume↓
Seek Forward→
Seek Backward←
Captions On/Offc
Fullscreen/Exit Fullscreenf
Mute/Unmutem
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Seek %0-9
Next Up
Megtaláltuk a Sziget legizgalmasabb arcait
02:39
Copied
Live
00:00
06:14
06:14
More Videos
06:14
Mosogatógéptabletta-teszt
02:39
Megtaláltuk a Sziget legizgalmasabb arcait
03:11
A Kolorádón kérdeztük a fesztiválozókat, kell-e spórolni a szórakozáson
03:59
Dubai csokit kóstoltattunk járókelőkkel Budapesten
04:25
"Felszámolják az 50 forintot, de nem fogjuk cipelni a palackot" - A büfékben nincs kötelező visszaváltás
00:47
5 dolog, amit nem tudtál a világ legnagyobb óriáskerekéről
01:06
A legfontosabb dátumok 2025 májusán
05:35
A nagy virsliteszt: megéri a drágább virslit venni a boltokban?
02:14
Európa rejtett tengerparti úti céljai
07:31
A Magyar Maugli Zanzibár után itthon készül vadállatokat menteni