Húsz évvel a bemutatása után a kanadai IKEA újra műsorra tűzi az ikonikus “Start the car” (Indítsd a kocsit) című reklámját, írja a Design Taxi. A kisfilm először 2004-ben jelent meg a kanadai tévékben, és azonnal a popkultúra részévé vált. A régi formula időtálló: az új hirdetéssel ismét a bútoráruház alacsony árait reklámozzák.
Az árak húsz év elteltével is verhetetlenek
Az eredeti reklám viccesen mutatja be, ahogy egy nő izgatottan sürgeti férjét, hogy indítsa be az autót, miután egy rendkívül kedvező árú terméket vásároltak. A reklám szlogenje azóta a rendkívül előnyös, kedvezményes ajánlatok szinonimájává vált Kanadában.
Az IKEA most azzal a céllal éleszti újra ezt a klasszikus reklámot, hogy hangsúlyozza hosszú távú elkötelezettségét az elérhető árak mellett. Az újraforgatott reklám július 27. és augusztus 11. között lesz látható az amerikai tévékben, míg az online verzió augusztus 31-ig lesz elérhető.
A film üzenete, hogy az IKEA továbbra is csökkenti árait számos népszerű termékén, így biztosítva a vásárlók számára kedvező árakat.
“A Start the car kampány a márkánk lélegzetelállító ajánlatainak szinonimájává vált” – mondta a Design Taxi-nak Jonelle Ricketts, a kanadai IKEA marketingvezetője. “Miközben továbbra is merész lépéseket teszünk az árak csökkentése érdekében, úgy gondoltuk, hogy ennek az ikonikus filmnek az újraélesztése a legjobb módja annak, hogy megerősítsük a megfizethetőség iránti elkötelezettségünket, és megünnepeljük a kampány 20. évfordulóját.”
Az eredeti reklám nemcsak Kanadában, hanem világszerte is nagy sikert aratott, és 2023-ban elnyerte a 21. század legjobb kanadai reklámja címet. Az IKEA reméli, hogy ezzel a nosztalgikus hirdetéssel sikerül ismét felhívni a figyelmet kedvező áraikra, és tovább erősíteni a márka üzenetét és pozícióját az országban.