A személytelen, előre megírt történetet mesélő játékokat hamarosan felválthatja a mesterséges intelligencia. A Poe nevű plüssmaci mesterséges intelligencia segítségével a gyerekekkel beszélgetve szövi esti meséit, számol be a CNet.
Egyre több játék használhat AI-t
A Los Angeles-i Skyrocket techcég játékokkal foglalkozó márkája, a PLAi mutatta be Poe-t, a világ első történetmesélő plüssét, ami mesterséges intelligenciát használ. A forradalmi újításokkal rendelkező játék augusztustól 50 dollárért (kb. 18 ezer forintért) lesz beszerezhető.
Poe történeteit a Microsoft Azure és a ChatGPT 4.o chatbotok szoftverei írják.
A tervek szerint a játék 20 különböző nyelven fog meséket mondani a gyerekeknek.
A mesterséges intelligenciát használó játékok fenntartják az újdonság és interaktivitás érzését, hosszabb ideig lekötve a gyerekek figyelmét. Poe történeteinek létrehozásához egy alkalmazás használata szükséges, amely Bluetooth-on keresztül küldi el a hangfájlokat a mackónak. A plüssjáték az életszerűség kedvéért még a száját is mozgatja beszéd közben. A szoftver segítségével írt, tetsző mesék elmenthetők, így bármikor lejátszhatók.
Az alkalmazás egyszerű dizájnnal rendelkezik, amely végigvezeti a gyereket a karakterek, tárgyak és helyszínek kiválasztásán: így egyedi történetet hozhatnak létre. A történetgenerálás során a szoftver különféle szűrőket és védelmi mechanizmusokat alkalmaz, hogy a történetek megfelelőek legyenek a korosztály számára. A játékot irányító alkalmazás lehetőséget ad a szülőknek arra is, hogy kiszelektálják a félelmetes témákat vagy karaktereket.
“The First AI-Powered Storytelling Teddy Bear Is Here. I Gave It to My Kids to Test”
Poe is an animated talking teddy bear toy that uses ChatGPT to generate children’s stories.
Here’s an early test run … and how bedtime got strange
https://t.co/dzuuVK0rZt— Covering science and technology ecosystems (@Ediscoverycloud) July 16, 2024
Nem helyettesíti a mesélő szülőket
A CNet újságírójának lehetősége volt 5 és 8 éves gyermekein tesztelni az új jtáékot. A gyerekek néha ugyan nehezen követték a történeteket, élvezték a folyamatot: számukra az volt a legnagyobb játék, mennyi mindent tudnak a mackóval elmondatni.
A Poe által generált történetek néha kiszámíthatatlan fordulatokat vettek, és a nyelvezet néha nehéz volt a gyerekek számára. A végső programozás remélhetőleg egyszerűbb szókincset fog használni, hogy jobban illeszkedjen a korosztály képességeihez.
A hangsúlyozás és a szünetek szintén fontosak a gyerekek figyelmének fenntartásában: a szoftver ezeket egyelőre nem tudja életszerűen imitálni.
Poe ugyan még nem tudja helyettesíteni a szülők esti meseolvasását, így is izgalmas platformot kínál a gyerek számára a technológiával való kísérletezésre. A plüssmaci ugyanakkor feltehetően csupán a kezdet, és a jövőben egyre több játék használ majd mesterséges intelligenciát a gyerekek érdeklődésének felkeltésére.