Hiába kerül 400 dollárba, azaz 150 ezer forintba darabja, mégis sokan megveszik a Rubyglow ananászt.
A különleges gyümölcsöt jellegzetes vörös külseje és édes íze miatt fejlesztette ki a Del Monte amerikai élelmiszergyártó, mintegy másfél évtized alatt.
Az ananász először csak Kínában volt elérhető, azonban mára az amerikai piacon is bevezették a terméket – írja az Index a CNN cikke nyomán.
A lap szerint egészen pontosan 395,99 dollárért kapható egy darab Rubyglow egy kaliforniai székhelyű, különleges gyümölcsökre és zöldségekre specializálódó kisboltban. Az ananászt Costa Ricában termesztik.
The Rubyglow pineapple –— bred in Costa Rica for its distinctive red exterior and its sweetness — costs $400.00! It took Del Monte a decade and a half to develop the red-hued fruit. https://t.co/hB4ecgHVuvpic.twitter.com/otCsyKgZVG
— Bad Spit (@BadSpit) June 2, 2024
Noha az elmúlt időszakban az Egyesült Államokban is brutálisan megugrottak az élelmiszerárak, az exkluzív gyümölcs iránt mégis hatalmas az érdeklődés. “A fogyasztók hajlandók fizetni valamiért, ami különleges” – mondta Cindy van Rijswick, a Rabobank globális kutatócsoportjának friss termékekkel foglalkozó stratégája.
Az amerikaiak egyébként az elmúlt években különösen érdeklődtek az új gyümölcsfajták iránt, így hajlandóak voltak egy vagyont fizetni a Honeycrisp almáért, a Cotton Candy szőlőért, a Sumo Citrusért és a függőlegesen termesztett japán eperért.