Ahogy arról korábban több cikkben is beszámoltunk, a piaci átlagnál 20-30 százalékkal olcsóbbnak mondott orosz áruházlánc a tervek szerint az elkövetkező évben húsz üzletet nyitna Budapesten és az agglomerációban, három éven belül pedig már 200-ra növelné a boltjai számát. Igaz, a Világgazdaság kétkedve említi ezeket a magas számokat, megjegyezve, hogy a Lidlnek nagyjából 15 év alatt sikerült ennyi üzletet nyitnia. A lap piaci forrása pedig azt állítja, hogy az oroszok távlati, 5-10 éves célkitűzése, hogy legfeljebb száz Mere boltból álló hálózatot hozzanak létre.
Ebben a cikkben több, az olcsóságot részben magyarázó fotót is közöltünk arról, hogy hogyan néznek ki belülről a Mere üzletei.
A Világgazdaság most hiteles forrásokra hivatkozva azt írja, hogy az orosz cég már konkrét boltok helyszínéről folytat előrehaladott tárgyalásokat. A Mere nem akar új üzleteket építeni, hanem már meglévő épületeket alakítana át. Kifejezetten olcsó, de nagy, 1000 négyzetméteres alapterületű csarnokokat keres, amelyek ideálisak a raklapos szortiment kihelyezésére. A lap információi szerint
három körben öt-öt, tehát összesen 15 üzletet alakítanának ki Magyarországon.
A boltnyitási engedélyekről a nyár végére születhet döntés, első etapban Budapesten és az agglomerációjában kezdenék meg a működésüket, majd a vidéki nagyvárosok következnének, végül pedig a kisebb településeken is megjelennének.
A Világgazdaság információi szerint
még az idén, de közel a 2024-es év végéhez Budapesten a IV. kerületben, Újpesten nyílhat az első Mere bolt Magyarországon, de aláíráshoz közeli a szerződés egy váci és egy szegedi ingatlan bérléséről is.
A lap arról is ír, hogy az orosz céggel egy új kiskereskedelmi modell jelenik meg Magyarországon. Az autós közlekedést feltételező boltok maximum 500 termékes kínálatának 80 százalékát a már jól megszokott magyar beszállítók adják majd, a fennmaradó részt pedig olyan, főképp szintén hazai termelők adhatják, akik eddig nem feltétlenül jutottak be a kiskereskedelmi láncok polcaira.