A Primark egyik, nem hivatalos magyar Facebook-csoportjában a vállalat hazai üzletének megnyitása napján több fotó és videó is megjelent az Arena Mallban várakozó tömegről.
A bolt iránti kiemelt érdeklődés nem véletlen, hiszen ahogy arról korábban írtunk, a világszerte ismert divatáruházban a hírek szerint olyan árakon juthatunk hozzá ruházati termékekhez, amelyek a már itt lévő fast fashion üzleteknél is jóval alacsonyabbak.
Az Index hétfői cikkében például arról írnak, hogy a Primarkban egy mobiltelefonos fülhallgató 920 forint, az Azahriah koncertnapszemüvegére kísértetiesen hasonlító szemüveg 740 forint, 5-6 ezer forintért pedig ránézésre hibátlan női farmernadrágok kaphatók. A lapnak Maciej Podwojski hangsúlyozta,
a legdrágább árucikkük sem kerül többe 50 eurónál, illetve az ennek megfelelő forintösszegnél, a 19 ezer forintnál.
A Primark elsőmagyarországi üzlete 3100 négyzetméteres, az Arena Mall bevásárlóközpontban nyílt meg, és 180 új munkahelyet teremtett.
Az 1969-ben Írországban indult Primarknak már több mint 440 üzlete van a világ 17 országában, és mintegy 80 ezer dolgozót foglalkoztatnak. Terveik szerint 2026 végére 530-ra nő majd boltjaik száma.
A vállalat a régió öt országában, Szlovéniában, Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Szlovákiában összesen 12 üzletet működtet, a 13. a kedden megnyílt budapesti bolt. A női, férfi és gyermekruhák, cipők mellett a többi között szépségápolási termékeket, kiegészítőket és lakberendezési cikkeket is forgalmaznak – írja az MTI.
A vállalat további magyarországi terveiről Maciej Podwojski, a Primark kelet-közép-európai vezetője elmondta: egyelőre az első üzletükre, annak fogadtatására koncentrálnak, de úgy gondolja, hogy Magyarország “elbírna” még egy üzletet.