A mesterséges intelligencia egyre nagyobb népszerűségnek örvend világszerte és ma már olyan területeken is alkalmazzák a technológiát, ami közvetlenül érinti a vásárlók életét is. A Világgazdaság most azt írja, hogy a Spar még januárban beveti az üzleteiben a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket, ráadásul úgy, hogy az a vásárlói élményt tegye jobbá.
A Too Good To Go cég algoritmusa segít a szupermarketláncnak, hogy minél több romlandó, fogyaszthatósági idővel rendelkező termék ne a kukában, hanem a vásárló kosarában végezze.
Az ENSZ számításai alapján az előállított élelmiszerek legalább 30 százaléka végzi a kukában és ennek a pazarlásnak szeretne gátat szabni a Spar az új technológiával. Az ilyen, fogyaszthatósági idővel ellátott termékek általában hús-, tej- és pékáruk, amiket akciókkal próbálnak vonzóbbá tenni a vásárlók számára.
A Too Good To Go algoritmusa mérni fogja a vásárlói magatartást, és figyelembe veszi a szezonalitást, amelyek alapján megbecsüli, hogy a termékeket milyen valószínűséggel vásárolják meg. Amikor pedig adott termék fogyaszthatósági idejének lejárata közelít, a mesterséges intelligencia javaslatot tesz a cég szempontjából optimális kedvezmény mértékére.
A dán algoritmus tehát jelez, ha egy termék lejárati ideje közeledik és azt is kiszámolja, hogy mekkora akcióval érdemes eladni azt úgy, hogy közben nyereséget is termeljen a cég.
A Too Good To Go és a Spar 2017 óta dolgozik együtt közösen a pazarlás felszámolásán, melyben eddig 14 ország több mint 3 ezer SPAR üzlete vett részt, és összesen több mint 3,5 millió ételt mentettek meg a kidobástól.