Újabb kötelező tájékoztatás jön a boltokba, erre kell felhívni a vevők figyelmét
Zsugorinfláció – ezt a nevet kapta az a tevékenység, melynek során egy-egy üzlet nem egy termék árát növeli, hanem egyszerűen csökkenti a kiszerelését. Így lesz a megszokott mennyiségű üdítőből kevesebb, de az ára természetesen nem változik, vagy így lesz kevesebb a csipszes zacskó tartalma, miközben ugyanannyit fizetünk érte. A Pénzcentrum információi alapján a Nemzetgazdasági Minisztérium most törvényi erővel próbálja visszafogni az üzletek ezen megtévesztő tevékenységét.
Ennek érdekében a Minisztérium 2024. március 1-től jogszabályban kötelezi az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszerkereskedőket arra, hogy a termék mellett elhelyezett,
figyelemfelhívó tájékoztatással hívják fel a vásárlók figyelmét, hogy az általuk árusított, előrecsomagolt termékek kiszerelése a korábban megszokottakhoz képest kisebb lett.
A kiszerelés csökkentését egyébként a 2020. január és 2023. július közti időszakhoz képest vizsgálják majd. A kiszerelés-csökkenéssel érintett termékekről a fogyasztók a Nemzeti Élelmiszerlánc- biztonsági Hivatalt (NÉBIH) honlapján nyilvánosan elérhető tájékoztató adatbázisból is tudakozódni tudnak majd. Azokkal a kereskedőkkel vagy üzletláncokkal szemben, akik elmulasztják a tájékoztatást, a fogyasztóvédelmi hatóság fog eljárást indítani.