A panaszáradatból úgy tűnik, elesett az eMAG és a Sameday karácsony előtt
Több olvasó is jelezte a 24.hu-nak, hogy a karácsonyi ajándékok kézbesítésével komoly gondok vannak az eMAG-nál, illetve szállítócégénél, a Sameday-nél.
Az egyik vásárló arra panaszkodott, hogy még december 11-én rendelt az eMAG-nál egy vízforralót, a terméket ki is fizette online, ám az nem érkezett meg az ígért három munkanapon belül az átvételi pontra, de még december 19-én is csak annyit jelzett a rendszer, hogy a csomag a pesti raktárban van, holott Budára kérte a szállítást. A Sameday telefonos ügyfélszolgálatán aznap 25 percig várt, hogy beszéljen valakivel a problémáról, de egyszerűen bontották a vonalat.
Próbálkozott az eMAG honlapján a chates ügyfélszolgálaton is, ahol már csak az automatához volt szerencséje, ami elnézést kért a késedelemért, majd lezárta a beszélgetést. Mivel érdemi információt nem kapott, végül lemondta a megrendelést, arra számítva, hogy az eMAG szabályzata szerint visszaszállítják a raktárba a terméket, és ezután visszautalják a pénzét. Felháborítónak tartja, hogy csak a maszatolás megy, a cégek érdemben nem válaszolnak a panaszos ügyfeleknek.
Az eMAG Facebook-oldalán, a hozzászólásoknál is számos elégedetlen vevői bejegyzés olvasható, a Sameday Google-értékélése az öt csillagból pedig 1–1,3, vagyis elég gyenge – írja a 24.hu. Olyan panaszos is van, aki november 28-ra várta a megrendelt terméket, de még nem érkezett meg, így attól tart, annyi a karácsonyi meglepetésnek.
A lap hozzáteszi, alzás vásárlótól nem kaptak olvasói levelet, ugyanakkor az Alza.hu Facebook-oldalán szintén találtak néhány panaszt a késő csomagokról, nehézkes ügyintézésről. Megjegyzik, itt többnyire válaszolt is a cég, elirányítva a vevőt, hogy mit tegyen.
A 24.hu megkeresésére
az eMAG Magyarország nem tagadta, hogy vannak gondok náluk.
Mint írják, a probléma kezelésére különleges intézkedéseket vezettek be, hogy a lehető legtöbb rendelést ki tudják szállítani még karácsonyig. „A dunaharaszti logisztikai központból megállás nélkül indítjuk a csomagokat a vásárlókhoz, a kollégák feszített tempóban mindent megtesznek azért, hogy minden karácsonyfa alá még időben bekerülhessenek a megrendelt termékek” – írták. Válaszukban hozzátették, hogy “az ügyfélszolgálat ilyenkor a legforgalmasabb, és a szokásosnál hosszabb várakozási időre lehet számítani.”
Az Alza arra a kérdésre nem reagált, vannak-e náluk lemaradások, ugyanakkor garantálják, hogy a december 22-ig leadott megrendeléseket karácsony napjáig kiszállítják – olvasható a válaszukban, viszont ez az ajánlat már csak kizárólag az AlzaBoxokba és az üzleteikbe kért termékek kiszállítására vonatkozik.