A Telex írta meg először, hogy kedd este több olvasójuk is arról számolt be, hogy feltörték az OTP Simple fiókjukat. A Portfolio megkereste az OTP Bankot, ahonnan azt a tájékoztatást kapta, hogy digitális adattolvajok robotizált módszerrel több ezer felhasználó fiókját valóban feltörték, és megváltoztatták a regisztrált e-mail címeket.
A bank hangsúlyozta, hogy az adathalászok az alkalmazásban rögzített bankkártyák CVC-kódjainak hiányában fizetési tranzakciót nem tudtak indítani, így anyagi kár nem történt.
Az OTP arról is tájékoztatta a lapot, hogy “a Simple az érintett fiókokat haladéktalanul blokkolta, a helyreállításról és a szükséges tájékoztatásról hamarosan gondoskodunk. A blokkolt felhasználók a bankkártyáikat egyéb, Simple-ön kívüli módokon továbbra is zavartalanul tudják használni”.
Az Mfor szerda hajnalban újabb fejleményről számolt be. Azt írják, hogy az OTP már levelet küld azoknak az ügyfeleinek, akiknek feltörték a Simple-fiókját. A levélben útmutatásokat adnak a fiók újbóli használatba vételéhez szükséges lépésekről.
“A mai nap folyamán egy Simple-jelszó-módosító linket tartalmazó rendszeremailt küldünk számodra az ugyfelszolgalat@simple.hu címről. Kérjük ennek segítségével majd állíts be új jelszót a Simple-fiókodhoz! Korábbi jelszavadat biztonsági okokból érvénytelenítettük, így a fiókodat csak új jelszó beállításával tudod újból használni. FONTOS: kérjük, hogy ne állíts be korábban, vagy más szolgáltatásban már használt jelszót!” – olvasható az OTP levelében.
A Simple egy olyan OTP által készített alkalmazás, amely több szolgáltatást kínál egyetlen applikáción belül. Többek között parkolójegyet, autópálya-matricát, színházjegyet, mozijegyet lehet fizetni vele.