Nagy változások jönnek a Lidlben – Németországban már megtették az első lépéseket
A Pénzcentrum felidézi, hogy október 11-én a Lidl Németország saját márkás vegán termékcsaládjának, a Vemondónak az árait a hasonló állati eredetű termékek áraihoz igazította. Ez a döntés hullámokat keltett az európai kiskereskedelemben, és más szupermarketeket is arra ösztönzött, hogy kövessék a Lidl példáját Németországban és azon kívül is. Ezek között van a Kaufland, az Aldi Süd, a Penny és a BILLA, amelyek mind különböző árképzési kezdeményezéseket jelentettek be.
Az Amali Bunterrel készült interjúból kiderül, a Lidlt az motiválta a döntés meghozatalában, hogy a vállalat elkötelezett a tudatos táplálkozás – az egészséges és fenntartható étrend – népszerűsítése mellett. A fenntartható táplálkozásra való összpontosítást a “Planetary Health Diet” elv vezérli, amely a “nettó nulla célok” elérése érdekében a fehérje-átállást hangsúlyozza.
A fenntarthatósági vezető úgy véli, hogy az árparitás érvényesítésével fontos lépést tettek a 2030-ra kitűzött cél, a fenntartható táplálkozás elterjesztése érdekében.
Jelenleg a Lidl több mint 3200 németországi üzletében a vásárlók a Vemondo termékcsalád termékeit ugyanolyan alapáron vehetik meg, mint az egyenértékű állati eredetű fehérjeforrásokat.
A Pénzcentrum megjegyzi: következő hónapok és évek kritikusak lesznek a fenntartható táplálkozás normává válása szempontjából, mivel a Lidl-hez hasonló kiskereskedők figyelemmel kísérik az árparitással kapcsolatos döntéseik hatását. Így van ez Magyarországon is, ahol az FMCG-szektor szereplői a lapnak elismerték, hogy komoly átalakulás figyelhető meg a fogyasztási szerkezetben, azaz egyre tudatosabban étkeznek a magyarok is, és ezt a piaci statisztikák is igazolják.