Az idei ünnepi szezon is a világszerte népszerű Black Friday nappal kezdődik a kereskedelemben, amikor az áruházak kisebb-nagyobb akciókkal csábítják magukhoz a vásárlókat. Egy előzetes becslés szerint jellemzően 5-15 százalékos kedvezményekre lehet számítani – írja a Piac és Profit.
Nagyobb, 30 százalék feletti kedvezményeket csak erősen limitált mennyiségben hirdetnek majd a webáruházak. A legnépszerűbb termékek várhatóan most is az elektronikai és a napi fogyasztási cikkek lesznek. A két kategórián belül inkább a kisebb háztartási gépek és a szépségápolási cikkek lehetnek a húzótermékek.
Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője szerint a rendelésszámban az idei Black Friday összességében mintegy 10 százalékkal maradhat el a tavalyi szinttől. A 10 százalék körüli kosárérték-növekedés miatt viszont összességében a tavalyi szint ismétlődhet meg.
Több napon is lesz akció
A korábbi évek trendje tovább folytatódik és a Black Friday már nem csak egy napig tart. A nagyobb online áruházak akár több napra is kiterjesztik a kedvezményeiket. Hivatalosan a Black Friday november utolsó péntekére, 24-ére esik, de sok helyen már 10-én és 17-én is hirdetnek akciókat. Olyat webáruházat is lehet találni, ahol egész hónapban kedvezménnyel várják a vásárlókat.
Sokan a Black Fridayt követő hétvégén, sőt, még hétfőn is fenntartják az akciókat, mert kiugró forgalmat lehet elérni. Érdekesség, hogy a korábbi évek toplistás árucikkei – mobiltelefonok, tévék, laptopok – egyre lejjebb csúsznak az eladási listákon. Ennek elsődleges oka, hogy nem érkeztek komolyabb technológiai újdonságok.