A Meta vezetője, Mark Zuckerberg október végén egy sajtóközleményben jelentette be, hogy elindítja a saját oldalainak, tehát a Facebooknak és az Instagramnak a fizetős verzióját. A befizetett összegért cserébe teljesen hirdetésmentesen használhatjuk a két közösségi oldalt.
A Meta asztali böngészős Facebookja kedd reggel azzal fogadott több hazai felhasználót, hogy döntést kell hozniuk, hogyan használják a jövőben a közösségi oldalt – írja a 24.hu.
Aki a reklámmentes verziót szeretné a továbbiakban használni, annak 9,99 eurót (közel 4 ezer forintot) kell fizetnie, ha webes böngészőből fizet elő.
A korábbi bejelentés szerint, ha az előfizetést az okostelefonok alkalmazásain keresztül igényeljük, akkor 13 euróba, vagyis körülbelül ötezer forintba kerül. Aki megigényli az előfizetést, annak nem csak a Facebook, hanem a profilhoz csatolt Instagram fiókja is reklámmentes lesz. Ez az extra viszont csak márciusig él, onnantól minden egyes csatolt profilért további 6 eurót kell fizetni asztali böngészőből. Mobiltelefonról ez az összeg szintén drágább, 8 euró lesz.
Az EU nincs kibékülve ezzel a megoldással
Az Európai Adatvédelmi Testület november elején elfogadta azt a határozatot, amely megtiltja a Meta technológiai nagyvállalatnak, hogy a felhasználók személyes adatait vegye igénybe a célzott hirdetésekhez.
A döntés azután született, hogy a Meta hétfőn közölte: a Facebook és az Instagram közösségi platform európai felhasználói novembertől kezdve előfizetést vásárolhatnak a hálózatok hirdetés nélküli használatára.
A kötelező erejű határozat értelmében súlyos bírságok várnak a nagyvállalatra, amennyiben nem tesz eleget a kötelezettségének.