Megszüntette legolcsóbb előfizetői csomagját a YouTube, és harcol a reklámblokkolókkal
A legnagyobb videós platform évek óta küzd azzal, hogy legyőzze a reklámblokkolók fejlesztőit. Ennek érdekében még egy kedvezményes csomagot is bevezetett Európában. A Premium Lite mindössze havi 7 euróba került, de október végén ezt is kivezették. A jelenlegi reklámmentes csomag árát júliusban világszerte megemelték a korábbi 12 dollárról 14 dollárra – írja az Engadget.
Ez jár annak, aki YouTube Prémiumra fizet elő
A YouTube Premium lehetőséget biztosít a felhasználóknak, hogy a videókat letöltsék és azt offline, azaz internetforgalom nélkül is megtekintsék, ha például külföldre utaznak. Szintén az előfizetők kiváltsága, hogy jobb minőségben, 1080p felbontásban nézhetik meg az élő streamingeket. Emellé jár a YouTube Music applikáció, ami Spotifyhoz hasonlóan zene és podcast lejátszásra alkalmas.
Magyarországon 1 790 forint egy hónapra az előfizetés díja, de a családi csomag csak 2 690 forint, amivel 5 ember élvezheti az előfizetést. A júliusi emelés után viszont várható, hogy hamarosan itthon is megemelik a díjakat.
Harc a reklámblokkolókkal
A legtöbben nem hajlandók vagy egyszerűen nem tudják a fent említett összeget kifizetni, helyette reklámblokkolókat használnak. A cég ezért világszerte üldözni kezdte a hirdetésblokkolókat, amelyek megsértik a videómegosztó felhasználói feltételeit – írja a PCW.
Bárkivel megeshet, hogy ha hirdetésblokkolóval próbál videót nézni, annak felugrik egy ablak, ami megakadályozza a megtekintést. Persze a reklámblokkolók fejlesztői sem tétlenkednek és próbálnak mindig egy lépéssel a YouTube előtt járni. Ezért az a blokkoló, ami egyik nap nem működött, simán lehet, hogy egy frissítés után újra működni fog. A kérdés csak az, ki adja fel előbb a harcot.
Pedig a hirdetésblokkolóval nem csak a Google-t, hanem magukat a tartalomelőállítókat is megkárosítják a felhasználók, hiszen ők is javarészt a reklámbevételekből tartják fenn magukat.