A legtöbb felhasználó valószínű észre sem vette, de szeptember 21-én megváltoztatta a Facebook az eddigi logóját. A változást azért is lehetett nehezen észrevenni, mert az f betűt tartalmazó grafika érdemben nem változott, a háttérben lévő kék kör viszont egységes lett és sötétebb kék színt kapott – írja az Insider.
Nem csak a logó változik
A Meta a logó mellett frissítette és erőteljesebb színeket adott a reakciójeleknek. Szerintük a kedvelés, szív, ölelés, nevetés, csodálkozás, sírás és harag az új színekkel sokkal kifejezőbbek. Céljuk az volt, hogy a teljes megjelenés határozottabb és örökkévalóbb legyen.
A cég által kiadott 1600 szavas indoklásában – amiben a változás okait magyarázzák – kiemelték, hogy azt szerették volna, ha a frissített logó ismerős, ugyanakkor dinamikusabb és elegánsabb megjelenést kapna.
Aki úgy érezte, hogy a szövegek megjelenése is megváltozott, nem tévedett. A Facebook egyedi betűtípusát, a Facebook Sans-t is újratervezte, hogy javítson a szövegek olvashatóságán.