Az olcsó termékeket keresik a magyarok, egyre többen vesznek fel áruhitelt
Az mmonline.hu készített friss összeállítást a vásárlási szokásainkról, amiből kiderül, hogy az ár-érték arány helyett most már sokkal inkább csak és kizárólag az ár az, ami meghatározza, hogy mit teszünk a kosarunkba. A portál által megkérdezett műszaki üzletlánc, a MediaMarkt idei számai alapján arra számítanak, hogy
év végére a vásárlóerő csökkenése miatt egy számjegyű visszaesés lesz majd a bevételben.
-A vásárlók mellett a kereskedők is nehéz helyzetben vannak, hiszen ebben az évben egyszerre néznek szembe a csökkenő forgalommal, a növekvő költségekkel és az extraprofitadóval. Nem minden kiskereskedőnek van elég tartaléka, hogy átvészelje ezt az időszakot – mondja Magyar Norbert, a MediaMarkt Magyarország kereskedelmi igazgatója, aki azt is elárulta, hogy
az augusztusi forgalom nyolc százalékkal esett az egy évvel ezelőttihez képest.
Emellett megfigyelhető, hogy most már csak kifejezetten az olcsó termékeket keresik a vásárlók, de a tanévkezdés – ami jellemzően magas forgalmat generál – idén az eddigieknél nehezebb helyzetbe hozta a családokat. Szinte teljesen eltűntek a nulla százalékos hitelek, ennek ellenére nőtt a felvett áruhitelek száma.
Az időjárás hatása a keresletre
Érdekesség, hogy a változékony augusztusi időjárás hatása a keresleten is meglátszott. Mint írják, feltehetően a hónap eleji hidegebb napok eredményezték olyan műszaki cikkek beszerzését, amelyek jellemzően inkább szeptemberben, vagy később jelentkeznek. Másfélszeresére nőtt a játékkonzolok forgalma az elmúlt év azonos időszakához képest, és az albérletek, kollégiumi szobák berendezéséhez szükséges kisháztartási gépek vásárlását is előbbre hozták, ami értékesítés tekintetében 20%-kal, kávéfőzők esetében közel 30%-kal jelentett magasabb forgalmat, mint tavaly augusztusban.
Az elektromos közlekedési eszközökre folyamatosan fokozódik a kereslet, csak a tárgyhónapban 40%-kal jobban teljesített ez a kategória, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban. A hónap másodikfelében jelentkező hőségriadóknak köszönhetően pedig sokan vásároltak klimatizáló készülékeket, így ezek forgalma is jelentősen megugrott.