A KSH szerint 2023. júniusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva az országoskiskereskedelem forgalmának volumene 8,3 százalékkal esett vissza. Az áremelkedések miatt jól látható, hogy egyre kevesebbet vásárolnak a magyarok a boltokban. A fogyasztás visszaesése az italok terén is meglátszódik – írja a Pénzcentrum.
A lap megkereste a Magyar Ásványvíz, Gyümölcsé és Üdítőital Szövetségét, akiktől megtudták, hogy
az első félév forgalma körülbelül 10 százalékkal csökkent az előző év hasonló időszakához képest.
Hozzátették, hogy a fogyasztás visszaesése nem indokolható azzal, hogy nem volt elég meleg a nyáron. Szerintük az okok az általános gazdasági helyzetre vezethetők vissza. Minden más élelmiszerhez hasonlóan ezeknél a termékeknél is megfigyelhető a csökkenés.
A fogyasztás mennyiségét nagyban befolyásolja még a turizmus. Az Atlétikai Világbajnokság sok látogatót vonz, ami kedvező hatással lehet a fogalomra. Valamint augusztusban beköszöntött a kánikula, ami valamennyire növelheti a fogyasztást.