Akadozik a Vinted, sokan nem kapják meg a pénzüket, pedig a termék már a vásárlónál van
FRISSÍTVE!
A napokban egyre többen jelzik a közösségi felületeken, hogy a Vinted felületén eladott csomagokat ugyan feladták, a Packeta csomagküldő kézbesítette is azt, de egy hiba miatt ez nem látszik a rendszerben. Az eladók pedig emiatt nem kapják meg a pénzüket.
Az ügyre egy olvasónk hívta fel a figyelmet, aki eladott egy cipőt egy lengyelországi vevőnek, aki a cipő árát ki is fizette a Vinteden keresztül. Az eladó feladta a csomagot, a Packeta nyomkövetési funkciójával pedig végigkövethette a csomag útját. A vevő a cipőt át is vette egy héttel később egy lengyelországi pontnál, azonban a Vinted rendszerében az eladónak az a felhívás jelent meg, hogy adja fel a csomagot – miközben már régen megtette.
Olvasónk hiába adta fel a Packeta adatai alapján is a csomagot tehát, a Vinted valamiért nem kapta meg az információkat erre vonatkozóan. Az eladott cipő jelenleg a lengyel vevőnél van, de az eladó a pénzét sem kapta meg, a Vinted adatai alapján azt már vissza is utalták a vevőnek – aki egyébként szintén jelezte az applikáción keresztül elérhető kapcsolatfelvételnél, hogy megkapta a csomagot. Mindkét fél panaszt tett a Vintednél, választ azonban még nem kaptak.
Súlyos hiba miatt maradnak hoppon a Vinted eladói?
Nem csak a Redditen, hanem egy kifejezetten a Vinted magyarországi közösségét magába foglaló Facebook csoportban is egyre többen írnak részletesen a fenti problémáról.
A Vinted úgy próbálta biztonságossá tenni a felületét, hogy az eladó csak akkor kapja meg a pénzét, ha a megvásárolt csomag megérkezik a vevőhöz és arról ő visszajelzést ad. Tehát amikor a vásárló megvásárolja a terméket, akkor a pénz nem kerül automatikusan az eladó számlájára, hanem a Vinted-nél van. Az online értékesítő felület egyébként egyszerű, integrált szállítási rendszerrel működik, ami közvetlenül a Packeta és a FoxPost csomagküldő szolgálattal van összekötve. Ha valaki feladja az eladott terméket, akkor kap egy nyomkövető kódot, amivel láthatja, éppen hol van a csomagja. A Vinted felületén pedig meg kellene, hogy jelenjen, hogy a csomagot feladták. Amikor a csomag megérkezik, akkor az állapotnak “kiszállított”-ra változik.
Csakhogy egy vélhető technikai hiba miatt a terméknél sok felhasználó esetében nem jelenik meg, hogy feladták a csomagot annak ellenére, hogy a feladott termék a csomagküldőnél van és azt adott is egy nyomkövető kódot.
Emiatt ha meg is történik a kézbesítés, a vásárló nem tud visszajelzést küldeni a Vinted oldalán a kézbesítésről, így az eladó sem kapja meg a pénzét.
A Vintednek ráadásul van egy olyan szabálya, hogy ha nem adják fel megadott időn belül a terméket, akkor törlik a vásárlást és a vevő visszakapja a pénzét. Mivel a hiba napok óta fennáll, sok olyan vásárlást is törölt a rendszer, ahol megtörtént a kézbesítés, de a hiba miatt az nem jelent meg a rendszerben.
Ezért sok esetben úgy is visszakapták a vevők a pénzt, hogy közben a termék is megérkezett hozzájuk.
Van, akinek súlyos összegekkel tartozik a Vinted
A csomag értékétől függően van, akinek pár ezer forint nem érkezett meg, de az eladók között olyan is akad, aki azt várja, hogy több tízezer forintot fizessen neki az oldal.
Sajnos arra is van példa, hogy valakinek százezer forinton feletti összeg nem érkezett meg eddig a számlaszámára.
Több eladó egyébként megjegyezte, hogy aki időben lép, annak orvosolják a problémáját az ügyfélszolgálaton és nem törlik a megrendelést. Az ő esetükben a megszokott módon vissza tudja igazolni a vásárló a kézbesítést, az eladó pedig kifizetésre kerül. Csakhogy a legtöbben nem értesültek a hibáról, így nem tudtak időben lépni. Az is kérdéses, hogy a pórul járt eladók mikor kaphatják meg a nekik járó összegeket.
Frissítés (2023. augusztus 23. 13:30)
A Vinted sajtóosztálya levélben tájékoztatott minket, hogy sikerült azonosítaniuk egy műszaki hibát, amit hamarosan kijavítanak. További tájékoztatást a későbbiekben adnak, ahogy arról is, mi lesz azokkal az eladókkal, akik nem kapták meg a pénzüket.
Frissítés (2023. augusztus 24. 11:35)
A Vinted sajtóosztálya kérdésünkre azt írta a Startlapnak, hogy elnézést kérnek a magyarországi felhasználóktól, és több lehetőséget is kínálnak a probléma kiküszöbölésére az érintetteknek.
„Mindenekelőtt szeretnénk elnézést kérni azoktól a magyarországi Vinted felhasználóktól, akik egy átmeneti technikai hiba miatt bizonytalanságot tapasztaltak a tranzakciókból származó bevételeik kézhez kerülésével kapcsolatban” – kezdik a levélben.
„Keményen dolgozunk a helyzet megoldásán, a kiváltó okot már azonosítottuk és javítjuk. Szeretnénk minden felhasználót megnyugtatni, az érintettek bevétele biztonságban van, és amint a csapatunk megoldotta a problémát, minden tagnak frissülni fog a szállítási státusza, hogy megkapja a megfelelő kifizetéseket” – áll a közleményben, majd hozzáteszik, hogy néhány érintett esetén már frissült is a státusz.
„Az érintett tagok számára az alábbi lépéseket javasoljuk. Ha a tranzakciójukat még nem törölték, a tagnak meg kell várnia, amíg a csomagot kézbesítik. Az automatikus törlés le lett tiltva, így ezek a megrendelések nem lesznek automatikusan törölve. Amint kijavítjuk a hibát, a tagoknak a szokásos módon kell befejezniük a tranzakciót” – írják.
A másik megoldás arra szolgál, ha közben törölték a tranzakciót. A Vinted ebben az esetben arra kéri a felhasználókat, hogy vegyék fel a kapcsolatot a csapatukkal, amin keresztül tanácsot adnak majd a további teendőkről.
A Vinted mellett a Packeta csomagküldő szolgálatot is kerestük, hogy megtudjuk, mi okozta a mostani fennakadást és mikorra oldódhatnak meg a problémák. Tőlük eddig nem érkezett válasz.