A GfK adatai szerint Magyarországon évről évre egyre népszerűbbek az OLED kijelzők: 2014 óta folyamatos, dinamikus növekedést mutatva mára minden második értékesített készülék OLED-es – írja a hvg.hu.
A prémium, 400 000 forintos átlagárat meghaladó televíziók piacán az értékesített kijelzők több mint fele (55,2%) szintén OLED.
Az OLED panellel szerelt televíziók ára nyolc év alatt közel felére csökkent Magyarországon. Míg 2014-ben közel 870 ezer forintos átlagárat kellett fizetnie annak, aki ilyen tévét akart, 2022-ben már elég volt ehhez 470 ezer forint is – írja a lap.
Az árak csökkenése mellett a bővülő termékkínálat is pozitívan hatott a keresletre. 2020 óta egyre népszerűbbek a megjelenő kisebb méretek, de az 55–59 hüvelykes kínálat 2014 óta töretlenül vezeti az eladási listákat.