A magyar FaceKom Kft. az MBH Bank megbízásából fejlesztette ki az ügyfélkiszolgálási pontokat, amelyekben helyi ügyintéző személyes közreműködése nélkül lehet ügyet intézni. Az okoskapszulában lehetőség van a teljesen privát és biztonságos távoli ügyintézésre. A kapszula és a kezelőfelület akadálymentes elérhetőséget is biztosít – közölte a pénzintézet szerdán az MTI-vel közleményben.
Az első kioszk a héten nyílt meg Miskolcon.
Az MBH Bank miskolci digitális kioszkjában induláskor videós távsegítséggel számlát nyithatunk, de a tervek szerint a későbbiekben további banki szolgáltatásokkal bővül majd a digitális kioszkok kínálata.
A saját eszközzel végzett (mobiltelefonos vagy számítógépes) digitális ügyintézéshez képest az MBH Bank digitális kioszkjainak előnye, hogy ezeket a tereket a távoli ügyfélazonosításhoz szükséges optimális világítással, elrendezéssel és eszközparkkal látják el. Ezek a digitális eszközökkel kevésbé ellátott, vagy ilyen kompetenciákkal kevésbé rendelkező felhasználók számára is segítséget jelentenek, hiszen számukra is elérhetővé teszik a digitalizáció előnyeit egy biztonságos, komfortos, jól felszerelt és felhasználóbarát környezetben.
Más szolgáltatók fiókjait is kiválthatja
“Az MBH Bank a világon elsőként használja majd az egyedülálló, a helyi és távoli ügyintézési lehetőséget hibrid formában ötvöző megoldásunkat, melyet a jövőben a nemzetközi piacokon is be kívánunk vezetni. A vállalat legújabb fejlesztése nemcsak bankfiókok alternatívája lehet, hanem más szolgáltatók fiókjait is kiválthatja, vagy kiegészítheti – mondta el Bodnár Zsigmond, a FaceKom ügyvezetője. Hozzátette: “A FaceKom olyan professzionális, a biztonságos online ügyfélazonosításhoz szükséges eszközökkel, megvilágítással felszerelt univerzális mobilszobákat is fejleszt (FaceKom Pont), amelyekben lehetőség van a teljesen privát és kényelmes távoli ügyintézésre. Ezekben emberi közreműködés nélkül, biztonságosan és kényelmesen, sorban állás nélkül intézhetjük államigazgatási, postai, banki, közüzemi, vagy más ügyeinket“.
A FaceKom Kft. távoli nagyvállalati digitális ügyfélazonosítást, elektronikus aláírást és kapcsolódó ügyfélkiszolgálást biztosító digitális megoldásokat nyújt a pénzügyi, a közmű, a fintech és a közigazgatási szektor szereplői részére. A magyarországi pénzügyi szektorban meghatározó szereplő a távoli digitális ügyfélazonosítás területén.
Újabb magyar bank olvadhat be az MBH Bankba
A Portfolio csütörtöki cikkében arról írnak, hogy a Duna Takarék Bank is csatlakozhat a szövetkezeti hitelintézetek integrációjához, ahonnan már egyenesnek tűnik az út az MBH Bankba való beolvadás felé. Mindez a Gazdasági Versenyhivatal minap közzétett hatósági bizonyítványából derült ki. A Duna Takarék Bank négy megyében 15 működő bankfiókkal rendelkezik.
Ha a tranzakciót a GVH mellett a Magyar Nemzeti Bank és az Integrált Hitelintézetek Központi Szervezete is jóváhagyja, akkor a Duna Takarék Bank a szövetkezeti hitelintézeti integráció tagjává válik.
Az MBH Bank az MKB Bank és a Takarékbank április 30-ai egyesülésével jött létre, Magyarország második legnagyobb, tisztán magyar tulajdonú hitelintézete. Az MBH Bank mintegy kétmillió lakossági és vállalati ügyfele van. Jelenleg ez a bank rendelkezik a legtöbb fiókkal Magyarországon.