Az Amazon egy különleges álláshirdetésre előrevetítheti, hogy az online áruház milyen újításokat szeretne bevezetni a közeljövőben – írja a PhoneBazis.
Egyre nagyobb teret kap a mesterséges inteligencia
Az Amazon egyre több területen használja a mesterséges intelligenciát. Raktárjaikat például már korábban robotizálták, a mesterséges intelligencia pedig abban segít, hogy az árucikkeket a lehető legrövidebb idő alatt juttassák el a vásárlókhoz.
A most megjelent álláshirdetésben azt írták, hogy olyan felületet szeretnének lefejleszteni, ami interaktív beszélgetés-alapú élménnyel újragondolja az Amazonon belüli keresést.
Az új rendszer segítené a felhasználókat a kérdéseik megválaszolásában, termékek összehasonlításában, de személyre szabott ajánlatokat is tenne.
Ez a megoldás nagy mértékben hasonlítana a Microsoft és a Google által már bevezetett ChatGPT-hez.
Amazon szóvivője, Keri Bertolino a Bloomberg megkeresésére annyit fűzött hozzá, hogy nagy összegeket fektetnek be a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztésekbe. Ez azért is lehet fontos számukra, mert az amerikai vásárlók több mint a fele az Amazon.com oldalon kezd először keresgélni, amikor egy konkrét termékre van szüksége. Ez azt jelenti, hogy többen használják termékkeresésre az Amazon keresőjét, mint a Google-t.