A menstruációval járó kellemetlenségek és fájdalmak komoly problémát tudnak okozni – ilyenkor gyakran még a legegyszerűbb feladatok is rendkívül bonyolultnak és nehéznek tűnnek. Erre kínál megoldást a Nike legújabb kollekciója, amit kifejezetten menstruáló nőknek álmodtak meg, hogy megkönnyítsék a nehéz napokat – írja a Designtaxi.
Minden egyes adott pillanatban körülbelül háromszáz millió nő menstruál világszerte: a női lét ezen sajátosságát mindenki máshogy éli meg, vannak, akiknél semmilyen fájdalommal nem jár, de vannak olyanok is, akik ezeken a napokon legszívesebben egyszerűen csak elbújnának a világ elől. Bárhogy is legyen, a szivárgástól szinte mindenki tart, különösen akkor, ha a hónap ezen szakaszában még az edzést sem szeretnék hanyagolni. Nos, a Nike legújabb kollekciója a diszkomfort érzést ugyan nem szünteti meg, de
a cég azt garantálja, hogy ezeket a ruhákat hordva a szivárgástól biztosan nem kell tartani.
A ruházati és sportszergyártó cég 2019-ben hozott létre egy kutatási központot annak érdekében, hogy a lehető legkényelmesebbé és leginkább megfizethetővé tegye a különböző, sportoláshoz használt ruhadarabokat. Így született meg a Nike One Short névre hallgató rövidnadrág is, ami a cég első olyan terméke, amit kifejezetten arra találtak ki, hogy megkönnyítse a menstruáció alatti sportolást. A sortba ugyanis egy olyan laminált, plusz réteg került, ami összegyűjti és elvezeti a szivárgó folyadékot és a vért egyaránt. A Nike munkatársai a fejlesztés során
profi atlétákkal dolgoztak együtt, akik több, mint ezer órán keresztül hordták a darabot menstruáció idején, rendkívül meggyőző eredményekkel.
A cég elmondása alapján több, mint harminc prototípust gyártottak le és végül ebből választották ki ezt a verziót, ami a legmegbízhatóbbnak bizonyult.
– A vér szivárgásától való félelem valós és nem csupán a kezdetekben, a tinédzser években. Az ettől való szorongás és félelem végig kíséri a nők életét, ami csak növeli az alapvető diszkomfort érzést. Ezért alkottuk meg ezt a kollekciót, ami a reményeink szerint megváltoztathatja a nők életét – idézi a Designtaxi a Nike egyik vezetőjét, Lisa Gibsont. A cég fontosnak tartja hangsúlyozni azt, hogy a sort nem helyettesíti a menstruációs termékeket, egyszerűen csak egy plusz védelmet nyújt a vásárlóknak.